Spog2
Honourable Member
Beste GJ_,
Waarom dus. Omdat het weinig met electronica van doen heeft schrijf je erbij.
Ik heb zorgvuldig een samenvatting over de ontwikkeling van die CVketel bij elkaar geschraapt en veel werk gestopt in de presentatie.
Er staat N.B. een schema bij met allerlei electrische/electronische meet- en regelelementen er in.
Bij ontwikkeling is pure electronica maar een deel van het geheel.
Ik vind modereren met oogkleppen op zodat je enkel weerstanden en transistoren wilt zien een ernstige beperking van een vakidioot. Een beetje buiten de grenzen van je kennelijk erg beperkte interesse zou je goed doen.
Ik heb het onderwerp geplaatst omdat ik meen dat het bredere COpubliek hier wel in geïnteresseerd zou kunnen zijn en er verstandige dingen over kan zeggen.
Bovendien staan er allerlei ijzer, tandwiel, voederbak zaken in dezelfde rubriek.
Ik heb ook een heel verhaal geschreven over Hygrometer ijken met zouttest.
Daar komt geen totaal geen electronica in voor. (Dat sommige Hygrometers electronisch zijn speelt daar totaal geen rol.)
Waarom laat je dat wel staan?
Het gekke is dat er wel in gereageerd wordt met electronische schakelingen die droge/natte bol temperaturen kunnen weergeven, maar totaal voorbij gaan aan het natuurkundig verschijnsel. Ijken komt er niet in voor.
Ik pleit er dus voor (de mogelijkheid) om een beetje dieper op de onderliggende zaken in te gaan. En niet enkel van weerstanden, sensors en transistoren weet.
[Bericht gewijzigd door Spog2 op (28%)]
Verdorie, je begon zo goed dat ik het eigenlijk wel weer wou ontslotten. En toen kwamen m'n beperkingen, oogkleppen en beperkte interesse. En daarmee beperkte je ook m'n interesse om het slotje te verwijderen. Want met m'n oogkleppen zie ik alleen maar een veredelde verwarmingsketel.
Misschien dat een andere moderator er aan wil.