Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
In dat lijstje van Arco staat dat ze zonder signaal 0W verstoken en bij 2,3W input is dat 70W.
???
Volgens mij staat dat daar niet 
Watt in is het vermogen wat(t) uit het stopcontact wordt opgenomen, Watt out is de audio output...
De 2.3W regel staat trouwens bij 'switched off' en niet bij idle...
Het is inderdaad geen datasheet die ergens prijzen voor gaat winnen...
[Bericht gewijzigd door Arco op (10%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Watt in is het vermogen wat(t) uit het stopcontact wordt opgenomen, Watt out is de audio output...
Dat kan ik er niet uithalen. Er is een kolom met AC mains 230V waar niet bij staat wat voor grootheid ze noemen, stroom of vermogen. 0,23 0,4 ik vermoed stroom.
En er is een tabel met watt en die heeft een in en een out kolom. Dat lees ik als 0 W output bij een input van 2,3W (uit een pre-amp ofzo (?)) Dat in standby ofzo en als hij aanstaat in idle mode, dus zonder input staat hij 70W te verstoken.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De datasheet is zeer onduidelijk...
Watt in is de netinput, niet de audio input (wie stuurt er 70W in in een eindversterker???)
Dat klopt ook: Watt in is gelijk aan dissipatie en Watt out is 0 (de audio output)
input is ov : potmeters toe
consumptie aan ac kant is bij power off switch foto 2.5 W
bij power on is " foto" 70 W
volgens mij is deze proper en als ik hem afdek met de plaat komt er echt wel warme lucht uit, na 10 min. deksel voelt dan ook warm aan.
Zijn al 10 jaar in gebruik en nooit niks mee gehad, enkel af en toe eens openen en kuiswerk verricht.
1502 voor hoog 1500hz
3002 voor bas/mid 80 - 1500 hz
qsc plx3002 voor subbas
alles aan 4 ohm (2 8 ohm per kant)
toen ie wegviel enkel kastjes per kant. zelfs geen rode led flikkerde.
nieuw gekocht festijds, nooit iets voor gehad.
hebben jullie ergens iemand met die modellen, die een warmte gevoel kan checken?
ik zal de 78S15 er eens uithalen en met draadjes verbinden met stroommeter er tussen, das pas voor midden de week.
mvg
Gert
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
ik zal de 78S15 er eens uithalen en met draadjes verbinden met stroommeter er tussen, das pas voor midden de week.
Doe maar niet, daar is hoogstwaarschijnlijk geen probleem mee en de kans dat je iets molt is te groot. Hij doet 15V dus hij is goed en wordt ook niet te heet (anders deed hij geen 15V)
Heb je die fans nagekeken (niet dicht met stof ? )
(wie stuurt er 70W in in een eindversterker???)
Wel in een eindversterker die geen voorversterker heeft. Ik zit niet in audio maar een FL2100 Yaesu eindversterker stuur je met 30 tot 100W aan.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (22%)]
input is ov : potmeters toe
consumptie aan ac kant is bij power off switch foto 2.5 W
bij power on is " foto" 70 W
volgens mij is deze proper en als ik hem afdek met de plaat komt er echt wel warme lucht uit, na 10 min. deksel voelt dan ook warm aan.
Zijn al 10 jaar in gebruik en nooit niks mee gehad, enkel af en toe eens openen en kuiswerk verricht.
1502 voor hoog 1500hz
3002 voor bas/mid 80 - 1500 hz
qsc plx3002 voor subbas
alles aan 4 ohm (2 8 ohm per kant)
toen ie wegviel enkel kastjes per kant. zelfs geen rode led flikkerde.
nieuw gekocht festijds, nooit iets voor gehad.
hebben jullie ergens iemand met die modellen, die een warmte gevoel kan checken?
mvg
Gert