De magnetische voedingsconnector van de Surface laptops verschillen blijkbaar nogal qua constructie. De kleine wordt standaard bijgeleverd en de grote zit aan een docking station vast. Beide laden de accu goed op.
Zo te zien op de foto zit de warmteontwikkeling in de connector zelf en niet op de contactvlakken?

Op die hotspot zal wel iets zitten dat energie verbruikt. Maar wat is de vraag?

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op (68%)]

Ja al die adapters worden warm met laden , niks aparts

Ik kan hem helaas niet openmaken, het zou ook nog een slechte soldering kunnen zijn. Het voedingsadapter kastje is gesloten dus een Ohmmeting lukt niet.

Op 22 januari 2023 16:25:49 schreef DK:
Ja al die adapters worden warm met laden , niks aparts

Maar die grote stekker heeft het niet die wordt helemaal niet warm.

Die Flir-camera's zijn mooie dingen.
Je kunt snel de warme plaatsen in de electronica zien, maar ik merk nu ook dat je de toekomst mee kan voorspellen.

Volgens de tweede foto, de bovenste foto van de Flir-camera, gaat volgende week je laadkabeltje stuk. Van één ader is één litzedraadje nog heel en die zal volgende week wel gebroken zijn.

Probleem is niet het breken van de kabel, maar dat ze sluiting gaan krijgen.

Je kunt deze kabels op 2 manieren plaatsen, kabel naar boven of naar onder.
Idee is goed, maar de uitvoering in de connector slecht.

Heb d'r al meerdere van deze laders gehad, waarbij ze niet meer willen laden.

Onderstaande foto komt van deze pagina: How to repair the charging adapter of the Microsoft Surface Pro 3/4/5/6/7

https://guide-images.cdn.ifixit.com/igi/oelnEHx33OlJNDnL.huge

Aha duidelijk en ja ik had de connector inderdaad ook al omgekeerd (met de draad naar boven) erop gezet maar dat maakt geen verschil. Morgen krijg ik een nieuwe binnen en die zal wel koud blijven. Maar ik ga wel even checken of het opgenomen vermogen aan de 230V kant verschilt tussen beide connectors en adapters.

De nieuwe adapter met connector blijft idd koud als de laptop wordt geladen. Er zit wel iets fout in de voedingsdraad maar bijladen gaat goed.