Heb een buiten camera, POE aansluiting werkte goed tot ongeveer 1 jaar oud..1.7amp. max met output 1.2 ampere
type high poe midspan, met Dahua camera
Als ik de Poe er tussenuithaal en 12 volt adapter er op zet, met camera rechtstreeks naar KPN, dan werkt het.
Vraag:
beide groene lampjes op de poe werken en branden groen, toch heb ik kennelijk geen verbinding?
met dank voor het lezen
Netwerkkabel tussen de injector en de camera goed?
Zelf aangeknepen RJ45 stekertjes misschien met slecht contact, POE gebruikt 4-5 en 7-8 voor de spanning.
Kijk dat eerst na door de camera met een kort patchkabeltje direct op de injector aan te sluiten.
netwerk kabel zal kennelijk goed zijn ( onder de grond 50 meter verder) want.....ik heb de netwerk kabel in de kast nu rechtstreeks naar KPN en de camera zelf met 12 volt adapter....werkt dan goed.
standaard kabels, niets zelf aangeknepen.
zal morgen proberen of het met kort kabeltje gaat...is nu al te schemerig...en moet de boom in
Netwerk zelf is ader 1-2 en 3-6 dus met een slechte andere ader/ contact kan dat wel, ik heb het wel vaker meegemaakt.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
POE is een 45VDC als er water in die 2 aders kan komen knettert het weleens weg. als je een POE kabel doorknipt zie je het lichtjes vonken iig, alleen bij een lan aansluiting die al in gebruik is, zonder link komt er geen POE spanning op de poort van de switch te staan.
of heb je een camera die een eigen POE standaard gebruikt en 12V injecteert op de ethernet kabel? dan kan de overgang van de adapter naar de lan overgang weleens stuk zijn.
Op 4 maart 2023 18:31:08 schreef testman:
als je een POE kabel doorknipt zie je het lichtjes vonken iig,
Ik wil niet weten hoe je dat ontdekt hebt.
testman
Op 4 maart 2023 18:32:29 schreef Sine:
[...]Ik wil niet weten hoe je dat ontdekt hebt.
simpel, snoeien in de datakabel trossen in een kantoorpand met een verbouwing waar nog wat toegangscontrole via POE zat die nog half werkte. de capaciteit van de utp kabel en ook de lengte helpt best met die vonk maken overigens..
Op 4 maart 2023 18:38:23 schreef testman:
[...]simpel, snoeien in de datakabel trossen in een kantoorpand met een verbouwing waar nog wat toegangscontrole via POE zat die nog half werkte. de capaciteit van de utp kabel en ook de lengte helpt best met die vonk maken overigens..
Klinkt heeeel bekend 
Overigens komt, bij een fatsoenlijke switch of injector,de POE er pas op nadat er communicatie is geweest tussen de POE (switch) en het apparaat.
Eerst is er een lage spanning en dan bepalen de apparaten onderling of het POE of POE+ is.
testman
Op 4 maart 2023 19:24:49 schreef revado:
[...]Klinkt heeeel bekend
Overigens komt, bij een fatsoenlijke switch of injector,de POE er pas op nadat er communicatie is geweest tussen de POE (switch) en het apparaat.
Eerst is er een lage spanning en dan bepalen de apparaten onderling of het POE of POE+ is.
klopt, nu vaker de wifi punten en voip toestellen er bij komen zie je steeds meer POE switches. op t werk zitten POE max switches welke een 50W per poort kunnen leveren. idd na communicatie tussen switch en toestel.
Bij nieuwe technieken zoals Smart Building is er zelfs al LED verlichting over POE (POE Lighting). Het is nog niet wijd verbreidt, maar wel in opkomst. Cisco heeft hiervoor UPOE+ met max. 90W. Zelfs als de switch wordt herstart (reboot, geen power cycle) blijft POE op de poort staan (wel handig dat niet het licht uitgaat bij een IOS upgrade
)
https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/enterprise-networks/what-is-po…
[Bericht gewijzigd door Schimanski op (12%)]
Dat had ik ook al gezien, dan loopt er 900 mA per aderpaar bijna...
Ik heb een tijdje terug een thinclient aangesloten die ook helemaal via POE werkte, was POE+ en nog geen eens POE++
Interessante ontwikkeling.
Ja
Poe injector is goed
Camera is goed
Kabel is goed
Onderdelen op, werkt niet
Dus of je hebt een mysterie, of je lult
Dus off topic verder
Dus de camera werkt OOK niet met een kort patchkabeltje?
Dan is de injector kapot of de camera.
Daar hebben wij ict'ers een tester voor die de kabel en poe kan meten.
Misschien ken je iemand met een tester die dat voor je kan doen?
heb nu de camera met afzonderlijke 12 volt adapter
en de grondkabel rechtstreeks op kpn exp. box
dat werkt
Ook is dan in de exp.box de camera gewoon te zien.
Gelukkig is dus de Dahua cam niet stuk
Had alleen niet verwacht dat de Poe zo snel stuk zou zijn, 45 euro, was niet zo veel, maar toch
Op 5 maart 2023 10:09:14 schreef smoker:
allemaal Off topic...nutteloos
Je hebt helemaal gelijk. Weer zo'n voor niemand interessant topic van iemand die gratis zijn zooi gerepareerd wil hebben.
De enige interessante postings hier zijn die van de mensen die vertellen over de POE en POE+ systemen. Dat weet nl niet iedereen.
Maar heb je al een andere injector geprobeerd?
Meest voor de hand liggende problemen bij POE zij
- oxidatie
- slechte kabels (CCA of CCS)
Maar ook een POE injector kan stuk, heb ze regelmatig stuk zien gaan. Meestal passief gekoelde blokken ergens achterin een patchkast gegooid. Dan gaan de condensatoren er met 1-2 jaar makkelijk aan
(Al heel wat Zyxel POE injectors om die reden het loodje zien leggen)
Ik zou zeggen ga dingen uitsluiten.
- Werkt het met een andere (losse) kabel wel?
- Werkt het met een korte kabel wel?
- Werkt het met een andere POE injector wel?
Op 4 maart 2023 23:33:47 schreef Schimanski:
Bij nieuwe technieken zoals Smart Building is er zelfs al LED verlichting over POE (POE Lighting).
Het moet niet gekker worden 
Dat hele marketing verhaal van cisco is precies dat, daar zit werkelijk niets bij wat je ook niet met laagspanningsverlichting kunt bereiken.
@Smoker. Het is zoals DJSmiley schrijft, troubleshooten is logisch nadenken en uitsluiten...
Je weet al dat camera en Experiabox goed zijn. Je kunt als test de camera direct met kort kabeltje op de injector aansluiten. Omdat beide groene lampjes branden zou je verwachten dat er spanning is maar je weet niet of dat ook over de UTP wordt gestuurd. Er bestaan POE testers, zijn niet zo duur.
Je kunt proberen onder garantie te vervangen. Van een POE injector mag je verwachten dat die langer dan 1 jaar meegaat. Op de Dahue injectors zit 2 jaar waranty zie ik op internet.
Op 5 maart 2023 10:05:04 schreef revado:
Dat had ik ook al gezien, dan loopt er 900 mA per aderpaar bijna...
Yep, dat noopt de kabelboeren zoals Belden of Datwyler om ook met voorschriften t.a.v. bundelen van kabels te komen. Te dikke bundels worden te warm...
@Schimanski dank
Ik was inderdaad van plan om dat op deze manier te testen.
Moet er de boom voor in...cam. hangt of 4.50
hoop dat ik dan meer kan zien.
Heb nu een kabelrol er bij gelegd...want had ook te weinig 220 punten in de buurt.
Zit ook nog te denken aan het inspuiten van de connectie ethernetkabel en cam.
De Poe hangt binnen in verwarmde kast.
Op 5 maart 2023 11:39:30 schreef Ex-fietser:
[...]Je hebt helemaal gelijk. Weer zo'n voor niemand interessant topic van iemand die gratis zijn zooi gerepareerd wil hebben.
De enige interessante postings hier zijn die van de mensen die vertellen over de POE en POE+ systemen. Dat weet nl niet iedereen.
Ben ik helemaal met jullie eens.
TS denkt nu blijkbaar dat de injector stuk is omdat de camera op 12 volt wel werkt.
Maar de POE is een apart circuit in de camera en dat kan wel degelijk defect zijn terwijl het met 12 volt wel werkt.
Axis heeft daar nog wel eens last van.
We hebben een paar adviezen gegeven maar dat is blijkbaar niet interessant.
En over garantie, waarom heb ik het sterke gevoel dat Ome Ali hier mee te maken heeft 
Ik wens TS succes, UTP connectoren in gaan spuiten... tsja... ik hoor wel eens de term "kapot repareren".
gewoon in NL bij een camerawinkel gekocht
en even voor alle duidelijkheid:
Het is een forum, ik ben een leek...en 75...en ben hier voor advies.
dus hou je commentaar voor je.
Niet iedereen heeft de technische kijk op die dingen.
Als het goede adviezen zijn....prima
Maar hou eens op met dat domme gedoe
Tja, camera uit de boom kijken schroeven en proberen. Dat is de enige manier om er echt achter te komen.
Als je aan de POE injector twijfelt kun je er natuurlijk wat anders aan hangen om te proberen ... maar dan moet je wel wat hebben wat POE vreet natuurlijk.