Ik ben een PM2505 aan het opknappen waarvan de ingangsschakeling defect is.
FET V203 (BF256A) en dual-FET V204 (ON528) zijn door. De opamp OQ0051 gelukkig niet. De BF256A is makkelijk verkrijgbaar, maar de ON528 niet. Ik heb er een BFQ10 (zowel bij Display en BACO verkrijgbaar) ingezet. Het werkt, maar moet hem nog afregelen. In het schema van de PM 2504 worden er een ON527 en een BFQ10 gebruikt en apart vermeld. Dus een BFQ10 is niet gelijk. Is er een betere vervanging voor de ON528?

Er hoort een plaatje bij, moest even oefenen.

Ik heb geen verstand van ouderwetse FETs in analoge circuits.

Kwa "oefenen": Je kan een bestaand bericht wijzigen als je op de edit knop drukt bovenaan. (bij postings van andere mensen zie je een quote knop, daar staat ie naast).

Daarnaast: Ik zou het schema bekeken hebben ware het niet dat het te klein is voor mij om te lezen. Upload gewoon een hoge resolutie versie, de website past hem dan aan voor het scherm van de gebruiker.

De ON528 zit o.a. ook in de PM2517E meter, misschien heeft iemand nog een'donor' staan?...

Hi,

Ik heb gekeken hoe het met mijn voorraad is wat betreft dual Fets, vrijwel op...

Maar bij deze twee leveranciers hebben ze schijnbaar nog de BFQ10.
Bij Display:

https://display-elektronica.nl/BFQ10

En bij Hajé:
https://www.haje.nl/product_info.php/products_id/1570

De BFQ10 is de beste uit de serie van 10 t/m 16 en heeft de kleinste Gate Source offset en themische drift en ook de beste commonmode onderdrukking.
Dus als je dual Fet stuk is, zou ik naar Display gaan voor een nieuwe BFQ10.

Groet,
Bram

Dus als je dual Fet stuk is, zou ik naar Display gaan voor een nieuwe BFQ10.

Die heeft TS dus al, zie startpost...

Hi Arco,

Daar heeft deze Muts dus overheen gekeken...

Ik denk dan de BFQ10 in deze positie goed bruikbaar is, het enige wat ik niet kan achterhalen is de stroom die door het Ic bepaald wordt.