Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Is het proberen op een andere wcd gedaan met een verlengsnoer of is de gehele installatie verplaatst?
Of in de aardlus/aardretour die je dan zojuist onderbroken hebt...
Als er geen aardlus is kan je er geen onderbreken.
De brom is aanwezig zonder er een signaalbron is aangesloten en de versterker heeft bovendien een ongeaarde IEC netaansluiting op het chassis.
Een brom kan ook via het luidspreker snoer binnen komen.
Zie het niet gebeuren met een luidspreker van 8 Ω en een versterker met een dempingsfactor van 400.
en ik vroeg me af of iemand hier misschien een verklaring kan verzinnen ...
Als de versterkerbehuizing ook nog eens een kooi van Faraday is, zou de oorzaak dan toch niet in de versterker zelf zitten?
Misschien in het R kanaal een slechte massaverbinding in een connector of jumper of ...?
Kan de plaats waar de massa van de koptelefoon op de pcb genomen wordt maken dat je het daarin niet hoort?
Zou jij de pech hebben dat die slechte verbinding gevoelig is voor verplaatsing van de versterker?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Er zit meer dan 1 snoer aangesloten, dus je kan een lus van enige aard(e) onmogelijk uitsluiten zonder hem eerst uit te sluiten.