Hallo.
Ik heb een Sparta emotion f8e en zit met een probleem, mijn fiets geeft geen stroom meer nadat iemand mijn display kabel heeft door geknipt terwijl de accu er nog in zat. Nu heb ik een nieuwe display gekocht en ik krijg de fiets niet werkende heb alles na gekeken gehele bekabeling open gelegd en alles wat ik doe ik krijg hem niet werkende. De accu is werkende op mijn neef zijn fiets, wij hebben dezelfde fiets en daar op werkt hij gewoon. De connect punten van de accu op mijn fiets zitten allemaal goed en niks is los of kapot. Ik heb zelf geen geld om naar een fietsen maker te gaan, dus hoop ik eigenlijk of iemand mij hier kan helpen. Ik wil geen grof geld uit geven wat ik niet heb voor een nieuwe motor of een nieuwe controller. Wat doe ik fout.. er moet iets zijn waardoor mijn fiets geen stroom krijgt. Ik heb een foto van mijn nieuwe display mee gestuurd is de zelfde als mijn vorige help aub ! Mvg john

display wordt gevoed met 5V uit de controller (4 fof 5 draads). mogelijk is door het afknippen kortsluiting gekomen en is die 5V er niet meer.

werkt het nieuwe display op uw neef zijn fiets? kan zjin dat die aangemeld moet worden voor die werkt

[Bericht gewijzigd door fcapri op (27%)]

Als je display gewoon werkt op je neef zijn fiets, dan is er op jouw fiets bij het doorknippen een kortsluiting geweest. En dat is slecht nieuws, het accupack (de controller of BMS) is beschadigt of heeft zichzelf uitgeschakeld.

Een ritje naar de dealer zal onvermijdelijk zijn ben ik bang. Verwissel je batterij eens me die van je neef, werkt je fiets nu wel? Dan is je batterijpak stuk en moet gerepareerd worden.

Als je er niet vies van bent om die open te schroeven, kan je hier alvast eens een foto ervan posten. Wees wel voorzichtig dat je zelf geen kortsluiting veroorzaakt! Dit kan ernstige gevolgen hebben met hevige vonken en brand!

Haal er anders iemand bij met meer verstand van zaken. Je kan eventueel ook een berichtje plaatsen in vraag en aanbod hier, misschien dat er iemand eens wil langs komen bij jou om dit na te zien.

Bedankt voor de reacties
Bij de fotos heb ik 2 displays geplaatst. Ik heb de display niet op mijn neef zijn fiets getest, maar mijn nieuwe display is net nieuw uit de doos de Batavus display is van mij die andere van me neef. Waar ik het over had was dat mijn accu op die van me neef werkte. Niet de display :) ik heb mijn accu eerder open gehaald maar alles is goed niks mis mee. Dus aan mijn accu zal het niet leggen. De controller ook open gehad maar zie niks vreemds en ook ruik ik geen verbrande onderdelen. Dus zouden die het probleem uitsluiten neem ik aan ?

sommige fietsen weigeren met andere onderdelen te werken tenzij het serie nr werd aangemeld in de ecu. dit om diefstal te voorkomen. ik weet dus niet of je fiets dat heeft. als dat display bij je neef wel gewoon werkt, kunnen we dat dus uitsluiten.

je hebt het display zelf vervangen dus, daar zitten een aantal draden in. hopelijk ergens een zwarte en een rode. meet eens of je daar nog 5V ofzo hebt. als die weg is (kan makkelijk bij kortsluiting tijdens het doorknippen),, dan krijgt het display geen voeding meer.
dit kun je nameten door de vorige kabel te strippen en even aan te sluiten om te meten