Heineken millenium countdown klok instellen

goedendag
ik ben in het bezit gekomen van een heineken countdown 2000 wall clock
of tewel heineken millenium klok die moest aftellen naar het jaar 2000
hij werkt op 220 volt en 2 batterij apart hij werkt op zich echter ik kan nergens vinden hoe ik hem moet instellen en laten aftellen ( en ja het is al 2000 geweest maar als ik 1999 instel komt ik ook niet verder )
heeft misschien iemand deze klok eens tegen gekomen of weet hoe dit af te stellen is ?? google geeft niet thuis heb al contact met heineken gezocht maar ik dacht misschien is hier nog een slimmerik :-)
vr gr dogan

Het zou me niks verwonderen als er een DCF-ontvanger in zit met een aangepast stuk software die bij ontvangen tijden voor het jaar 2000 naar nul aftelt en bij ontvangen tijden vanaf het jaar 2000 gewoon netjes de werkelijke tijd toont.
Oplossing:
Een DCF-signaal genereren uit het huidige DCF-signaal en van de jaarcode meer dan 23 jaar aftrekken.
.
Je kan hem openmaken en kijken of er een ferrietstaaf in het dikke deel aanwezig is. Dat is dan een sterke aanwijzing dat er een DCF ontvanger in zit.

maartenbakker

Golden Member

Helaas zijn de opschriften (zowel in het plastic als op de sticker) onleesbaar.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."