Zonnescherm automatiseren

Hoi,

Ik heb een aantal LSC producten van de Action die ik bedien via de LSC app, en ben daar wel tevreden over.

Nu zou ik mijn zonnescherm willen automatiseren, of in ieder geval op afstand willen kunnen besturen. Hiervoor zijn twee schakelende contacten nodig, voor omhoog en omlaag. Het mooiste zou zijn als een van de twee een vooraf bepaalde tijd kan inschakelen.

Dit soort schakelaars zijn er, maar niet van LSC voor zover ik kan zien.

Is er iets wat hiermee compatible is en wat ik met de LSC app kan gebruiken ? Of moet ik dan overschakelen op een andere Tuya app ? En zijn daarmee ook de LSC spullen dan te gebruiken ?

Shelly 2.5 is wat je zoekt.
En die LSC producten flash ik nieuwe firmware in zodat ze lokaal te gebruiken zijn en geen china/cloud verbinding meer hebben.

ASPA-tech.be
Sine

Moderator

Zover ik weet is LSC inderdaad tuya.

Of ander tuya spul in de LSC app werkt ... geen idee. LCS spul in de tuya app zal waarschijnlijk wel werken. Dat is een kwestie van proberen.

@Bordje,
Dat is een oplossing, maar daar komt net wat meer bij kijken, en dan ga je er van uit dat alle LSC spul nog flashbaar is. Daarnaast heb je dan wellicht ook een eigen controller nodig om alles te regelen.

Sine, na de flash praten ze mqtt.

ASPA-tech.be

Bedankt allemaal,

De Shelly 2.5 ziet er goed uit, ik ga daar eens naar kijken.
Dan moet het maar met een andere app, of ik ga proberen alles te integreren via google home.

Als ik het goed voor heb, kan je via tuya de shelly aansturen.

ASPA-tech.be
Sine

Moderator

Op 22 mei 2023 13:06:26 schreef bordje:
Sine, na de flash praten ze mqtt.

Weet ik, maar dan kun je de automatisering die tuya in de cloud heeft draaien niet meer gebruiken.
Dus je moet dan zelf iets van een lokale controller opzetten zoals home assistant oid.

bprosman

Golden Member

Dit soort schakelaars zijn er, maar niet van LSC voor zover ik kan zien.

De "Slimme stopcontacten" hebben wel een relais, zo een zou je om kunnen bouwen (of 2).
Ik zou er dan zeker wel eindschakelaars op zetten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lambiek

Special Member

Op 23 mei 2023 15:03:59 schreef bprosman:
Ik zou er dan zeker wel eindschakelaars op zetten.

Die zitten er standaard toch op zeker.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Denk je ook aan een windmeter?

Gr.

Erik

Op 23 mei 2023 19:25:44 schreef erik1234:
Denk je ook aan een windmeter?

Gr.

Erik

Het is voor een buiten zonnescherm inderdaad.

Ik ga nu toch voor zoiets:

https://smarthomeswitch.nl/product/slimme-rolluikschakelaar-app-bedien…

De Action LSC spullen werken met de Tuya SmartLive app, en deze zou daarmee ook moeten werken.

Via deze app kan je ook automatiseren op basis van het weer (regen en windsnelheid), met Google Home blijkt dat niet te kunnen.