Diepvries bosch GSN29VW30 doet opeens niets meer.
Ondertussen motor rechtstreeks aangesloten en werkt dan printplaat er uit gehaald weerstandje stuk? Wat kan de oorzaak zijn? Alleen weerstand vervangen?

Dit is eeen klassiek gevalletje electronica voeding defect. Helaas zijn de foto's niet scherp genoeg. Maak eens foto's in close up met veel licht en parkeer die op bijv. google photo in de originele grootte.

Maak de link openbaar en plaats hem hier

Waarschijnlijk is de LNK chip defect en die heeft de beveiligingsweerstand opgeblazen. Ik zie op de inductor vlak bij de LNK chip een inductor zitten met een gele bubbel, die is dan ook defect.
Er is dus geen electronica voeding om relais te schakelen. Vandaar dat de compressor het wel doet op een vreemde voeding.

Dus maak eens detailfotos's van de de componenten rondom de LNK.

Weerstanden inductoren chip zelf en diodes.En meet ook de doides door.

hey Lampje,
Ik ben hier maar een leek in elektronica.
Ik heb nog enkele foto's genomen is dit ook goed?
Een weerstand enzo vervangen dat lukt mij wel doormeten? ik heb eem multimeter maar waardes?
[attachment=4]

Met "doet opeens niets meer" vermoed ik dat je totaal dood bedoeld? Geen ledjes of lampjes?

Meet de 27 ohm weerstand na. (Rode cirkel)

Meet tss de 2 gele. Welke waarde?

TNY304 is niet de beste chip helaas. Opgepast waar je een andere zou bestellen moest die stuk blijken. Een betrouwbare kopen v kekende leverancier.

ericn,
Ok de weerstand uitmeten: multimeter instellen op?
De lnk uitmeten multimeter instellen op?
Ik leer hier elke min bij?

Dan ga je een foto van je meter moeten geven.

Die lijkt me in de juiste stand te staan

Geef de meetwaarden van:
1. De 2 meetpennen tegen elkaar (nooit vertrouwen op een meetinstrument. Het is niet alleen meten is weten maar ook weten wat je meet)
2. De weerstand(rood)
3. Op het IC, de 2 gele punten.

Dit is de diodestand op je meter moest ernaar gevraagd worden.