microman
niet storen aub, ben al gestoord genoeg !
De led "LED_INTERNET" knippert om de halve second. Dus hij is daar aan het 'Loopen' totdat de status zegt dat er verbinding is...
Na de verbinding met internet zou hij naar de main loop moeten gaan en de led continue aan blijven. Daarna kan ik verder met de clock...
Thx voor hulp
Niet mijn terrein, maar ik zou het even proberen met de beveiliging op de router uit of op WEP in plaats van WPA.
Als dat wel werkt weet je waar verder te zoeken. Ik doe gewoonlijk alles bedraad, maar ik heb daar wel eens gedoe mee gehad.
[Bericht gewijzigd door Aart op (19%)]
Die ESP-tjes doen zonder problemen WPA.
Als je nog iets hebt wat echt dwingend WEP nodig heeft moet je je zwaar afvragen of je dat nog wel moet willen gebruiken.
microman
niet storen aub, ben al gestoord genoeg !
De led "LED_INTERNET" knippert om de halve second. Dus hij is daar aan het 'Loopen' totdat de status zegt dat er verbinding is...
Na de verbinding met internet zou hij naar de main loop moeten gaan en de led continue aan blijven. Daarna kan ik verder met de clock...
Thx voor hulp
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik gebruik altijd "pool.ntp.org" (zonder europe, global pool). Niet alle ntp servers zijn altijd bereikbaar...
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Je hebt twee sterren in je SSID naam, klopt dat wel?
De LED knippert totdat je wifi verbinding hebt
[Bericht gewijzigd door marcob op (32%)]
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Op 15 juni 2023 19:45:24 schreef Arco:
Ik gebruik altijd "pool.ntp.org" (zonder europe, global pool). Niet alle ntp servers zijn altijd bereikbaar...
Mag ik je aanvullen Arco? Ik vond wat meer informatie en uitleg nadat ik me (deels) in jou schrijven herkende en ging zoeken: https://www.ntppool.org/zone/europe "To use this specific pool zone, add the following to your ntp.conf file: ..."
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het maakt weinig uit welke server je neemt, die tijd is toch hetzelfde (UTC). Alleen met de 'global pool' heb je keuze uit veel meer servers...
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Ik kan alleen maar aanraden WiFiManager.h te gebruiken. Je hoeft dan geen SSID en paswoord meer in je code te zetten. Je code wordt dan ook bruikbaar voor een andere locatie. In Serial monitor kan je dan ook volgen dat er al dan niet connectie wordt gemaakt.
digitalWrite(LED_INTERNET, HIGH); hoort ook niet in je main. Zet die gewoon in je setup. Het heeft geen nut dezelfde uitgang elke x aantal ms hoog te maken.
Probeer je naamgeving ook correct te houden. Een power led wordt normaal niet aangestuurd door een controller. Die is altijd aan als er spanning aanwezig is.
Probeer je code ook vanaf het begin correct te ordenen en de {} op de juiste plaats te houden. Je kan hiervoor de automatische opmaak gebruiken (CTRL+T) of onder hulpmiddelen automatische opmaak.
[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (46%)]
Zolang je led knippert zit je in de loop en is er geen WL_CONNECTED gekomen.
In plaats van directe check op WL_CONNECTED kun je de return value van WiFi.status() in een variabele stoppen en kijken wat er terugkomt, je weet dan waar het fout gaat.
// return waardes zoals gedefinieerd in wl_definitions.h
typedef enum {
WL_NO_SHIELD = 255, // for compatibility with WiFi Shield library
WL_IDLE_STATUS = 0,
WL_NO_SSID_AVAIL = 1,
WL_SCAN_COMPLETED = 2,
WL_CONNECTED = 3,
WL_CONNECT_FAILED = 4,
WL_CONNECTION_LOST = 5,
WL_WRONG_PASSWORD = 6,
WL_DISCONNECTED = 7
} wl_status_t;
#include <ESP8266WiFi.h>
void setup()
{
int status = 0;
Serial.begin(115200);
Serial.println();
WiFi.begin("network-name", "pass-to-network");
Serial.println("Connecting");
while (status != WL_CONNECTED)
{
status = WiFi.status();
delay(500);
Serial.print("WiFi status: ");
Serial.println(status);
}
Serial.println("Connected")
}
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Als ik niet mijn eigen ntp server gebruik, dan is de eerste in de lijst altijd: ntp0.nl.net
Let op het is nul en geen O.
Verder duurde het bij mij ook redelijk lang om met de zelfde soort controler de WiFi werkend te krijgen.
Waarschijnlijk het het te maken met de aanhalings tekens, eveb zonder en met proberen.
En er was ook iets met speciale karakters waar de micricontroler niet mee om kon gaan.
Ik heb nu even niet de mogelijkheid bij de door mij gebruikte test code te komen.
Ik gebruikte het om de tijdmodules met de DS 3231 op tijd te setten met mijn ntp server.
Groet,
Bram
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 15 juni 2023 19:13:55 schreef Sine:
Als je nog iets hebt wat echt dwingend WEP nodig heeft moet je je zwaar afvragen of je dat nog wel moet willen gebruiken.
Eens, maar als diagnose puntje kan je het even testen.
Bij een kennis hebben we uuuuren zitten klooien om haar "wifi logger" van de zonnepanelen aan de praat te krijgen. Blijkt dat de nieuwe ziggo box op 802.11G/N staat en dat de logger alleen 802.11B spreekt. Het "het zal toch niet" experiment was direct een groot succes.
Op 15 juni 2023 23:59:41 schreef blackdog:
Als ik niet mijn eigen ntp server gebruik, dan is de eerste in de lijst altijd: ntp0.nl.net
Volgens mij doet die het al 30+ jaar prima. 
[Bericht gewijzigd door rew op (18%)]