Vraag blijft natuurlijk waarom de th. zekering is over gegaan. Een trafo kan soms wel eens spontaan een wikkelsluiting krijgen, maar is acht de kans groter dat er secundair iets fout zit waardoor de nominale stroom van de trafo wordt overschreden. Ik zou de trafo op de bank gaan voeden met een serielamp van 25 of 40W om te zien of deze warm komt. Over de lamp mag amper spanning staan. Is die test goed, dan is er een onderliggend secundair defect in het laagspanningsdeel van het toestel.
Roland11
Golden Member
Op 22 juni 2023 22:05:26 schreef Jarrin:
Het is gelukt! Bij het indrukken van de aan/uit knop komt er idd 230v op de voeding van de transformator!
Zoals ik al zei 
Maar voor nu lijkt het er dus op dat ik gewoon een nieuw transformatortje moet bestellen!
Denk ik ook.
Roland11
Golden Member
Op 22 juni 2023 22:23:20 schreef Diamon:
Onderdelen zijn goed te verkrijgen namelijk.
Behalve printplaten... nieuwe zijn tegenwoordig niet meer in de gewone handel verkrijgbaar maar alleen via de dealer. Daarom repareer ik die dan ook regelmatig tegenwoordig 
Op 23 juni 2023 10:02:32 schreef Roland11:
[...]Behalve printplaten... nieuwe zijn tegenwoordig niet meer in de gewone handel verkrijgbaar maar alleen via de dealer. Daarom repareer ik die dan ook regelmatig tegenwoordig
Okay, dat was mij niet bekend.
Gebruiken zelf een Jura Impressa S9 (hebben verschillende modellen gehad) en bestel onderdelen vaak bij www.jura-ersatzteile-shop.de of www.juraprofi.de.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Roland11
Golden Member
Op 23 juni 2023 12:23:34 schreef Arco:
Als de trafo niet te verkrijgen is
Ze zijn gemakkelijk te krijgen, Jura art.nr 62841 of 66286, beide nummers zijn goed.
Als ik de reactie van Jerome lees dan zou ik dus nog geen nieuwe trafo moeten bestellen maar eerst moeten checken of de primaire wikkeling wel echt het probleem is. Als ik de test met de gloeilamp in serie los op de bank doe. Is dat dan voldoende om de defecte primaire wikkeling aan te tonen? Of moet de secundaire kant ook aangesloten zijn en er een stroom lopen voor een goed beeld?
Nee, de gloeilamp dient als stroombegrenzer als het in de trafo fout gaat, secundair moet je de spanningen meten dan ..
Goedenavond.
Ik zit net op dit forum en misschien de verkeerde manier zo,maar heb een vraag.
Heb een jura s en xs one touch de machine valt zomaar ff uit na bv 3 of 4 bakjes koffie.
Nu ben ik al zover dat het in de voedingsprint zou moeten zitten,alleen daar zitten wat diodes optocoplers ect op en er zou iets in storten in een component waardoor hij uitvalt.
Kijk andere print erin dat kan natuurlijk maar een componentje vervangen is leuker.
Wie kan me info geven.met groeten
Roland11
Golden Member
Ik repareer allerlei problemen op Jura printen (op commerciele basis). Mocht je er via het forum niet uitkomen, dan kun je me een emailtje sturen.
Beetje laat antwoord van me.
De spanning op primaire zijd word geschakeld via het sub supply board de secundaire spanning is dan zn 9 v en 16 v deze gaan dan naar het voedingsboard . Het voedings board heeft al een directe 220v voedings aansluiting vanuit het net.
Dus er is al reeds voeding aanwezig voor aansturing vanuit de logische print voor aan uit zetten apparaat ,dit word bevestigd door de powerled die constant aan is als machine uit staat.
Dus dat gaat buiten de trafo om ,die komt nm pas bij als je de machine aan zet en krijgt voeding via sub board dat verdiepte.
Ik hoor graag nog sugesties
Met groet leo
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Geen idee hoe dat apparaat ineen zit qua voedingen en printen. foto's zijn altijd interessant. Niet geheel belangrijk want meeste apparaten hebben een gelijke opbouw en defecten. Ik vermoed dat het merendeel hier dit apparaat niet kennen maar toch in staat zouden zijn dit te repareren door deze overeenkomstigheden.
Heeft het maar 1 voeding via de trafo of is er een stand-by voeding of aparte elektronica voedinkje?
Uitval na arbeid is veel kans de trafo die uitvalt (makkelijk te monitoren met een voltmeter (primair/secundair) of een defect in een schakelend voedings-IC.
Als hij uitvalt is hij dan onmiddellijk terug inschakelbaar of moet hij eerst "afkoelen"?