Hoi allemaal,
Ik heb gisteravond een bericht gehad van mijn broer dat zijn tv ineens raar deed. Hij was netflix aan het kijken toen de tv uitviel. Bij het wederom aan zetten hangt de tv voor 90% in een bootloop. Power-On. Qled logo, kanaal nummer is te zien, waarna het hele verhaal opnieuw begint.
Ik heb de tv (van 26maanden) nog niet van binnen kunnen bekijken. Maar ik vermoed dat het mainboard of de voeding problemen geeft. Aangezien de tv wel beeld geeft zonder artifacts of andere verstoringen, ga ik er van uit dat het t-con board en beeldscherm met aansturing goed zijn.
Als eerste test zijn alle randapparatuur er af gehaald. En heb ik de tv van de spanning laten halen gedurende de nacht.
De flikkering in de video is niet zichtbaar in het echt. Dat kan dus door de camera komen.In de video is ook te zien dat de powerled knippert voordat deze steady brandt en uitgaat als de tv opstart.
Heeft iemand anders een soort gelijk probleem meegemaakt. Op het forum kon ik niet zo snel een antwoord vinden.
Groet,
Martijn
Zou eerst maar eens contact opnemen met je leverancier, want net tenslotte uit de garantie en dikke kans op een probleem met moederbord...
Panel problemen zijn schering en inslag bij veel Samsung toestellen, vorige week nog een 65 inch Qled met eenzelfde probleem, beeldscherm naar de kl*te. Na beter onderzoek zat er een dunne lijn onderaan in beeld.
Bedankt allemaal voor de reacties. Er is inmiddels een nieuwe tv gekocht.
Hallo,
Ik heb een gelijkaardig probleem op een Samsung QE50Q67TASXXN
Na +- 45min kijken valt de tv uit en blijft deze vervolgens continu heropstarten. De dag erna werkt hij weer even en dan begint het opnieuw.
Het beeld met QLED komt erop, dan het kanaal en na max halve minuut valt hij uit en start opnieuw op.
De tv zelf is iets meer dan 3 jaar oud.
Iemand ervaring met deze storing?
Alvast bedankt.
Beeldscherm defect, inmiddels gaat het als zoete broodjes met de defecte panelen..
Op 13 november 2023 19:07:19 schreef smd:
Beeldscherm defect, inmiddels gaat het als zoete broodjes met de defecte panelen..
klopt echt bizar hoeveel ik er tegen kom met dezelfde problemen.
Typisch een Samsung probleem, dit is ook de reden dat ik geen Samsung tv koop.
Hier heb ik 2 Sony Bravia tv's van 15 en 18 jaar oud en die werken nog steeds probleemloos
Op 14 november 2023 19:30:53 schreef Vonkentrekker:
Typisch een Samsung probleem, dit is ook de reden dat ik geen Samsung tv koop.
Hier heb ik 2 Sony Bravia tv's van 15 en 18 jaar oud en die werken nog steeds probleemloos
probleem doet zich voor bij de "budget"tv`s van samsung of b klasse , hoe je het maar wil noemen
bv een 70 inch voor een kleine 700 euro .
Op 14 november 2023 20:34:15 schreef klaasy:
[...]
probleem doet zich voor bij de "budget"tv`s van samsung of b klasse , hoe je het maar wil noemen
bv een 70 inch voor een kleine 700 euro .
Nee hoor, ook de duurdere series hebben er last van ongeacht of je een Led of Qled hebt en ongeacht de prijs.
Ik vreesde er al voor dat het een probleem betreft met het display.
Het lijkt me niet de moeite waard om deze nog te herstellen gezien de hoge kosten van zo'n display?
Ik heb contact opgenomen met Samsung en de winkel(VDB) waar ik de tv heb aangekocht maar niemand is bereid om het probleem te erkennen of een commerciële tegemoetkoming te doen. Ik kan een nieuwe TV kopen bij Samsung met dezelfde korting als die ik heb via mijn energieleverancier.
Samsung steekt zijn kop in het zand als je het mij vraagt.
Het was zeker geen goedkoop toestel. Aangekocht voor €1000 in de zomer van 2020.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik denk dat de winkel verplicht is om volgens het conformiteitsbeginsel de restwaarde van het toestel als korting aan te bieden. Ik weet niet zeker of de afschrijving op 5 of 7 jaar staat, maar in geval van 7 jaar is hij nu pas op de helft van de verwachte levensduur dus 500 euro tegemoetkoming of een nieuw panel tegen lage bijbetaling. Anders alsnog pas op 70% dus 300 euro korting of een nieuw panel tegen iets hogere bijbetaling.
Overigens zijn deze panels behoorlijk betaalbaar, 500 euro tegemoetkoming zou de reparatie misschien nog wel helemaal dekken - afhankelijk van welk panel er origineel precies in zat (BOE is het goedkoopst, CEC-PANDA en AUO zijn duurder zo te zien).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 15 november 2023 14:25:09 (23%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het hangt in dat soort zaken af van de interpretatie/goodwill van de fabrikant.
Ik heb met een Citroen Xantia gehad dat die na meer als 8 jaar nog door Citroen teruggeroepen werd om de distributieriemspanner (gratis) te vervangen. (brak soms af)
Vond ik heel netjes, want dat is geen goedkoop klusje... (wel de beste reclame voor het bedrijf, beter als boze klanten)
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De fabrikant kan inderdaad goodwill tonen, maar de kwestie ligt wettelijk bij de verkoper. Als de fabrikant niet meewerkt, heeft de verkoper pech dus niet de consument.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 15 november 2023 14:28:38 (30%)]
Hier wordt een en ander uitgelegd, je hebt 5 jaar recht op een coulance regeling, de winkelier moet dit voor je regelen!
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2204952
maartenbakker
Golden Member
De termijn hangt af van het aanschafbedrag, er wordt naar een tabel verwezen die ik zo snel niet bij de hand heb. Vandaar mijn twijfel of er een omslagpunt ligt bij 1000 euro.
Zie Uneto lijst.
Vreemd dat de winkelier zo moeilijk doet, ik zou nog eens in gesprek gaan met de verkoper en de wet uitleggen.
[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 15 november 2023 17:14:58 (66%)]
maartenbakker
Golden Member
6 jaar dus... Lijkt me redelijk. Dan is het toestel nu dus nog meer dan 400 euro waard. De verkoper is verplicht om daar iets mee te doen. Meer dan 400 euro korting op een nieuw toestel, of minstens een groot deel van de reparatie vergoeden (helemaal vergoeden hoeft niet omdat je wel een nieuw onderdeel krijgt). Ik denk dat het er om zal hangen. Als de verkoper een eigen technische dienst heeft of Samsung komt alsnog tussen, kan reparatie ook realistisch zijn.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 15 november 2023 18:00:45 (68%)]
Op 14 november 2023 21:34:15 schreef william1967:
[...]Nee hoor, ook de duurdere series hebben er last van ongeacht of je een Led of Qled hebt en ongeacht de prijs.
ik zie het voornamelijk bij de goedkope series ,en of dit een realistisch beeld is weet ik niet , niet iedereen heeft geld voor een dure tv van zeg 2 tot 3 duizend euro en gaan voor de goedkopere .
wat ik wel weet is dat de tu serie erg vaak problemen hebben , ik ben er zo juist ook weer een tegen gekomen op marktplaats en dit zijn de minder dure tv`s
en allemaal na een jaar of 2 a 3 buiten de garantie kapot , als of dit door samsung zo gepland is
Op 15 november 2023 21:14:49 schreef klaasy:
[...]
ik zie het voornamelijk bij de goedkope series ,en of dit een realistisch beeld is weet ik niet , niet iedereen heeft geld voor een dure tv van zeg 2 tot 3 duizend euro en gaan voor de goedkopere .
wat ik wel weet is dat de tu serie erg vaak problemen hebben , ik ben er zo juist ook weer een tegen gekomen op marktplaats en dit zijn de minder dure tv`s
Ik kom ze tegen van de MU,NU,RU,TU en ook de AU series en diverse Qled modellen van verschillende formaten. Buiten sluiting in de panels kom je ook vaak led problemen tegen waarbij de LGP gescheurd en/of verbrand is aan de onderzijde.
maartenbakker
Golden Member
Ik gok zomaar dat fabrikanten als BOE en CEC-PANDA (alweer gestopt, typische Chinese corruptiefabriek) daar debet aan zijn. William, heb je enig idee of AUO cellen zich beter houden, of zijn die ook stukbezuinigd?
Helaas is het conformiteitsbeginsel niet van toepassing in België. Hier kan ik dus geen beroep op doen.
Enkel de wettelijke garantie van 2 jaar.
Dus ja, daar stopt het dan zeker.
Op 15 november 2023 22:49:22 schreef maartenbakker:
Ik gok zomaar dat fabrikanten als BOE en CEC-PANDA (alweer gestopt, typische Chinese corruptiefabriek) daar debet aan zijn. William, heb je enig idee of AUO cellen zich beter houden, of zijn die ook stukbezuinigd?
Alles moet goedkoper en dan gaat de kwaliteit synchroon mee, ik persoonlijk ken eigenlijk geen goede panels meer.