Kan er mij iemand een schema bezorgen van hoe accumlatie kachels worden aangesloten (lijnschema met kachel en thermostaat (ja dat apart bakje aan de muur)...) ?

Of leg het anders gewoon effe uit.

Ik veronderstel dat dit meestal op 3fasen 380 word aangesloten.

Alsook hoe in grote lijnen de kachel vanbinnen in elkaar zit, en hoe die eventueel kan worden uitgetest.

Ik heb me al rotgezocht op internet maar vind hier niets over.

Thanks!

accumulatie verwarming? hoe ziet het eruit?merk+ type.
dan help ik je wel verder
ik denk trouwens dat het ceramische verwarming is

Ceramische ?

Ik weet dat die dingen vuurstenen hebben die 's nachts opladen en overdag hun warmte afgeven. Ziet eruit als een grote metalen bak waar vooraan vanonder een roostertje, er zit ook een ventilatortje in (hitte sneller te verspreiden?).

Van anderen gehoord zouden die dingen ook apart (soort convector systeem ?) via dat kastje aan de muur, kunnnen warmte geven als ze de nacht voorheen niet zijn opgeladen.

Het merk is MALAG, het type is mij onbekend (dit merk word niet meer gemaakt denk ik).

Ik veronderstel dat de aansluiting van zo'n kachel bij alle merken hetzelfde is, alsook zal de binnenkant in grote lijnen dezelfde zijn.

Alleen is er niks over te vinden.

accumulatei verwarming

het systeem bestaat uit ceramische verwarmings spiralen
welke ´s nachts op een steenbed(accumulator) stralen in een geisoleerde kist omdat het ´s nachts energie goedkoper is.
als men overdag warmte nodig heeft kan men mbv. een ventilator de warmte uit de ´box´ een ruimte laten verwarmen.

deze werken gewoon op 220v en kan men testen door de stekker in het contact te steken de thermostaat schakeld gewoon de ventilator in en opend een lucht toevoerklep
en er word gecontroleerd of de stenen wel warmer zijn als de lucht die erover stroomt.

het idee is best oud om ´s nachts te verwarmen tijdens het nachttarief vroeger deed men dit ook met boilers

zoeken is niet je sterkste kant

http://www.dutry.com/merken/ecostone/ecostone_electrische_accumulatie.…

Mja dit wist ik reeds allemaal, en die link ben ik ook al tegengekomen.

Het is het schema van de aansluiting (stroombron, kachel, thermostaat, dagweerstand, spiralen) dat ik zoek.

De kachels in kwestie zijn op 380V aangesloten en niet op 220V. En zitten ook niet met een gewone stekker op het net maar zitten op een aparte schakelkast.

Ik zou er binnenkort een paar moeten vervangen bij een kennis, dus ik zou graag weten hoe die dingen ongeveer (technisch dan) in elkaar zitten.

Maar toch bedankt voor je reactie!

[Bericht gewijzigd door TheCrow7 op ]