Ik heb een audio feedback (negatieve feedback) van audio signalen nodig maar ik vraag mij af welke type daar geschikt voor is.
De isolatie tussen de ingang en de uitgang moet bestand zijn tegen 400V gelijkspanning, maar dat zijn de meeste optocouplers denk ik wel.
De meeste optocouplers schakelen alleen een digitale nul of één ik zoek dus een type wat geschikt is voor lineaire toepassingen, zoals audio signalen.

Kijk eens naar een Vactrol...

IL300 dat is een mooie optocoupler en niet duur ook.
Die ga ik bestellen bedankt voor de reactie.
Vactrol ik zal eens kijken wat dat is.

LDR's zijn wel tamelijk traag. Audiosignalen kun je daar maar zeer moeilijk doorheen krijgen.

Op 21 juli 2023 08:58:08 schreef Ledlover:
LDR's zijn wel tamelijk traag. Audiosignalen kun je daar maar zeer moeilijk doorheen krijgen.

Ik heb het hele verhaal over de vactrol snel doorgelezen en inderdaad zoals ik al vermoedde is de LDR traag en dat is niet in het voordeel. Ook gaat dit component niet hoger in frequentie als ca. 250Hz, wat veel te laag is.
Dus gebruik ik toch een optocoupler hiervoor.
Niettemin was dit verhaal over de vactrol leerzaam ik kende dit component niet.
Voor negatieve audio feedback zou die traagheid als een echo kunnen gaan werken en dat is zeer ongewenst, om maar te zwijgen over het fase verloop in dit component.

Meestal worden vactrols in automatische volumeregelingen/geluidseffect schakelingen/limiters gebruikt, daar is de traagheid juist een voordeel... ;)

Er bestaan ook 'isolation amplifiers' zoals de HCPL7840 zeg maar een 'opto opamp'

IL300, een HCNR201-500 (bijna hetzelfde ding) Een ISO122 enz enz.

Op 21 juli 2023 11:49:35 schreef Arco:
Meestal worden vactrols in automatische volumeregelingen/geluidseffect schakelingen/limiters gebruikt, daar is de traagheid juist een voordeel... ;)

Werden, het is een beetje een uitstervend component. Daarna kwam al de transconductance amp, en tegenwoordig zit zo ongeveer alles in een DSP.

Ze zijn er nog steeds, hoor... ;)
https://nl.farnell.com/en-NL/w/c/optoelectronics-displays/optocouplers…

't Is nooit een component geweest wat je vaak zag, altijd wat exotisch...