Helaas is er geen rubriek stomme vragen, dus vraag ik het maar hier.

Ik heb een verloop nodig van Molex Female naar SATA Female.

Wat ik heb liggen is een
Molex Female - SATA male
en een
Molex male - Sata female.

Zie bijlage.

Omdat de snoertjes die te koop zijn meestal ook kort zijn wil ik de Molex Male vervangen door de Molex Female van het andere verloop.
Als ik de draden doorknip en aan elkaar soldeer kan ik meteen wat lengte winnen.

Ik kan dan toch gewoon draad voor draad 1:1 overzetten?

Zoals gezegd, ik denk een stomme vraag omdat het antwoord 'ja' zal zijn, maar omdat er een draad gekruist is twijfel ik. En een harddisk uitroken is nog stommer dan de vraag hier voor de zekerheid stellen.

Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, waar heb je dat die bijzondere constructie voor nodig?

En ja, het is gewoon pennetjes 1:1 overzetten, twijfel je daaraan kun je natuurlijk altijd even meten of de spanning op de pennen wel klopt.

Als je naar SSD's gaat kun je overigens de 12V helemaal weg laten. Die wordt door SSD's niet gebruikt. De 3.3V wordt al jaren door geen enkele schijf meer gebruikt.

Oh, als je een sata connector hebt die niet is ingegoten zou ik die zeker nemen. Met de ingegoten types zijn in het verleden nogal wat problemen geweest.
Zoveel zelfs dat de slogan "Molex to SATA - lose all your data" ontstond.

[Bericht gewijzigd door Sine op (23%)]

Bedankt voor je (supersnelle) antwoord!

Mag je vragen hoor.
Ik heb dit in mijn PC zitten.

Die heeft als spannings-uitgang molex male, je zou inderdaad female verwachten. Nu liggen de pennen bijna bloot. Gelukkig lopen hier geen kinderen die er een paperclip of haarspeld in gaan proppen dus maakt het niet zoveel uit.

Connectors zijn niet ingegoten inderdaad.

Heb geen losse SSD's. Die zitten of ingebouwd of in een kastje. En in dat laatste geval krijgen ze ook allen spanning via de USB, dus geen 12V inderdaad.
Heb een aantal oude HDD's waarvan ik de gegevens moet overzetten/wissen.

Dit zinnetje volg ik even niet:
"De 3.3V wordt al jaren door geen enkele schijf meer gebruikt"

In een sata voedingsconnector zat origineel ook 3,3V. Dat gebruikt al jaren geen hond meer, in MOLEX zit ook maar enkel 5 en 12V dus dat is hier geen issue.

Op 24 juli 2023 09:19:20 schreef Sine:
In een sata voedingsconnector zat origineel ook 3,3V. Dat gebruikt al jaren geen hond meer,.

Nouja.... In het begin kon je het niet gebruiken want iedereen gebruikte van die molex->sata adapters en dan was er geen 3.3V.

En je houdt altijd "idioten" die een oude PC met een nieuwe HD willen opfleuren, dus als je het zou gebruiken dan krijg je klachten van de paar procenten die dit willen en waarbij het niet werkt. Kortom als "verzekeringspremie" zetten ze gewoon een 12V->3.3V DCDC converter op de schijf, klaar.