Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Dacht eerst dat de connecor het probleem was en na vervangen daarvan daarna deed deze chromecast het ook weer. Alleen nadat ik m bij een familielid had geconfigureerd kan ik m nu niet meer hard resetten met het drukknopje naar de standaardinstellingen om een ander netwerk in te stellen. Hij start met tekst chromecast... in beeld (witte tekst op zwarte achtergrond onderin beeld). Daarna komt het google logo dat uitloopt en terugloopt en daarna komt een blauwe scherm chromecast en rondrraaiend symbool, maar daarna niks en weer reboot na verloop van tijd. Een andere chromecast van deze generatie werkt nog wel goed. Ik wil de firmwware opnieuw erin flashen opnieuw maar hoe >?
Bij mijn chromecast versie (geen idee welke generatie) is het resetten niet even het knopje indrukken maar tig seconden ingedrukt houden tot het ledje van kleur verandert.
Idd de resetknop lang ingedrukt houden:
From the Chromecast device
1. While the Chromecast is plugged into the TV and powered, hold down the button on the Chromecast device for at least 25 seconds or until the solid LED light flashes red.
2. Once the LED light blinks white and the TV goes blank, release the button. The device should then restart.
https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=en&co=GENI…
Bart64
Heb al deze methoden geprobeerd,kort en lang. maar hij wil niet hard reset naar de fabrieksinstellingen , ook niet nadat ik 30 sec of zo deze naar de fabrieksinstellingen doet (de led gaat dan snel knipperen, ik heb er ook een youtube filmpje van gezien dus weet echt wel hoe dit moet ) . ik heb dit bij de andere al zo vaak gedaan, maar de firmware maakt geen contact met de wifi in het 2e scherm dat blauw is en dan normaal de koppelcode geeft. Misschien gewoon de wifi defect van de stick, maar de firmware wil ik proberen van een andere stick er in te zetten. Las ergens op youtube dat je hem nl kan rooten ook. Ik heb m nl gereset ook een keer met ingedrukt houden en dan pas de stroom erop, en bij android devices is dat vaak een procedure om in de adb download mode te komen of een flasher op te starten. Ik heb m bij een familielid t laatst werkend gezien op dat netwerk, het scherm wordt zwart nl nu alsof ie geen data binnenkrijgt. Maar wil m dus hard resetten naar de setup fabrieksinstellngen wat dus niet lukt.
mss terug naar het laatst bekende netwerk waarop hij wel werkte en daar als hij wel doorstart vanuit menu een reset doen?
Bart64
Dat ben ik nu ook aan t proberen, maar dan komt t logo na t blauwe aanmeldscherm, en dan loop t t logo terug en zwart. Ik heb toen een enkele reset gegeven, met een harde fabrieksreset wil ie ook niet naar de standaard setup. Hij reboot ook zichzelf na enige tijd en schakelt dan ook de hdmc cec aan, dat de monitor op de hdmi gaat op zwart. Toch software of hardware defect ? Google ondersteunt officeel deze versie al niet meer...maar toch erg jammer dat het flashen en rooten zo moeilijk wordt gemaakt. Je hebt nl ook nog een hardware tooltje nodig om de bootloader te ontgrendelen voordat je m kan flashen, een zgn. teensie ofzoiets.
[Bericht gewijzigd door Bart64 op (19%)]