uit dit topic heb ik dit screenshot:

uitvergroot:

Hoe moet ik het verschil tussen een ~ (tilde, wiebellijntje) en een - zien? In het edit-window is er wel een verschil:

Wat doet jouw surfplank met het font?

Want als ik jouw post uitevergroot:

Zie ik duidelijk verschil....

Ik denk dat het bij jou ergens fout gaat, ik zie gewoon een tilde en we doen daar ook niks bijzonders mee. Probeer eens een andere browser?

Ik denk dat het niet aan de browser ligt, maar aan de resolutie van het scherm. In de bijgevoegde afbeelding staat Firefox boven op 100% en onder op 110%. (plaatje is 200% uitvergroot) is wel het verschil of je een streepje ziet of een kringeltje. Mijn scherm staat ingesteld op de native resolutie (1366x768)
Op het 2e scherm (1280x1024) die aan mijn laptop hangt krijg ik het zelfde effect.

Test kees

~~~~~~~
-------
_______

Firefox win10 2560x1440

Ik kan zo klein gaan (zoom) als de text leesbaar is, een tilde blijft duidelijk een kringel.

Heeft Paulinha_B het bericht misschien tussentijds aangepast? Want aanpassingen in berichten worden meestal niet aangegeven.

Ja, daar is geëdit, maar er heeft altijd ~ gestaan.

Hier ook alles ok, resolutie veranderd daar niks aan, het blijft bij mij ook zichtbaar. :) In elke browser geprobeerd.

@Sine:

Tildes worden praktisch streepjes. Vrijwel niet van elkaar te onderscheiden.
Maar in het plaatje juist weer wel.
Mijn plaatje is Firefox op 100% en afbeelding op 100%

Ik zit op chrome op Linux. Heb niet aan m'n settings gezeten voor zover ik weet (maar misschien 20 jaar geleden wel een keer).

In zowel Linux Mint of Windows 11 zie ik steeds een tilde, dus geen idee waarom bij sommigen niet.

Ook op een 4K scherm 3840x2160 pixels, zie ik nog duidelijk een tilde.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (27%)]

Nog eens mee gespeeld. Allemaal Firefox op Windows 10 op een Thinkpad 470:

Laptop scherm

Extern scherm

Begint langzaam een hardware issue te lijken, mooi ON topic voor CO :-)

Of een font probleem. Kijk eens of je ergens een font veranderd hebt in je browser?