Allen,
zeer sporadisch gaat de automaat uit tijdens het wassen van een Miele W1 wasmachine . Het gebeurt om de 5 à 10 wasbeurten .
De weerstand heb ik al vevangen maar probleem blijft .
Module is een ELP170 .
Iemand ideeën/soortgelijke ervaringen ?
Jan
PS : machine ziet er van binnen piekfijn uit
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Differentieel of automaat? Zeer groot verschil!!!
Bij je thuis of op verplaatsing? Ook een zeer groot verschil. Zal niet de eerste zijn met een luie automaat.
Ik heb het zelf nog niet voor gehad maar men zegt me dat de ZEKERING uit gaat en dus niet de Dif .
Machine heeft op 2 verschillende plaatsen gestaan en zelfde fenomeen .
Ik geloof dus wel dat er een probleem is met de machine zelf en denk dan eerst aan het verwarmingselement .
Dat is een tijdje geleden vervangen maar fenomeen blijft . Ik heb dan nogmaals de weerstand gemeten ( zowel op Ohms als naar massa) en deze blijkt ok .
Gemeten stroom tijdens 90)C programma van machine is ca 8,6 Amp .
Jan
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
"plaatsen"??? Op dezelfde automaat? Ander huis?
Het grote probleem hier is "hear say". Leken die hun vaststellingen proberen te verwoorden. Je gaat eerst 100% zekerheid moeten hebben WAT er af springt. Ik laat de klant dan letterlijk met zijn vinger het afspringende ding aanwijzen EN ik let dan op zijn gedrag. Als ze beginnen twijfelen of wat veel "euh" dan is die aanwijzing eveneens waardeloos.
Denk aan open geschuurde bedrading of in de module kortsluiting, netfilters gaan zelden ook wel eens stuk.