Hallo allemaal,
Vraagje?
Mijn vrouw kwam daarnet pissig binnen stappen
van uit de tuin,
jullie begrijpen het denk ik al wel! LET WEL, Ik ben geen dierenbeul!
MAAR, vind het ook niet leuk als mijn tuin ameublement moet lijden omdat –
de buren de kat buiten los laten.
Vandaar even het vraagje, hebben katten een frequentie waar ze niet blij mee zijn?
Ik las hier:
https://www.bhznet.nl/Winkel-Produkt.asp?PrID=450309
een frequentie van: 15-50kHz ??? maar of dat klopt?
.
Zelf heb ik Tinnitus dat is WEER wat anders, MAAR, ook met irritant gepiep! 
En met deze online Tone Generator kun je ook behoorlijk irritant gepiep maken:
https://www.szynalski.com/tone-generator/
.
de vraag is uiteraard klopt het dat je een frequentie hebt voor katten... ?
iedereen de Gezonde en Vriendelijke Groeten!
Rob
En HUUuuu zetten jullie de temperatuur ietsjes lager? 
benleentje
Golden Member
Als je iets met frequenties gaat doen heb je ook andere dieren ermee.
Een goede en werkende methode is een apparaatje wat water naar de katten spuit en die zijn wel ergens te koop.
gewoon schrikdraad spannen met weideklok
een maandje laten staan en een jaar geen problemen met katten meer .
een enkele keer heb ze nog een tweede klap nodig en dan zie je ze niet meer .
doe ik ook om alle katte drollen uit mijn tuin te houden .
begin van het jaar draad zet ik voor een paar weken een draad en de rest van het jaar lopen katten letterlijk met een boog om onze tuin heen 
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Naar mijn mening schiet zo’n ding zijn doel voorbij. Kinderen, honden, vogels horen het ook. En mijn katten liggen rustig in onze tuin te slapen, terwijl dat ding van de buren continue staat te piepen. Óf ze horen het niet, vanwege hun leeftijd, óf ze zijn eraan gewend.
Ik had een tijdje terug een vreemde kat die hier binnenwandelde om het kattenvoer van onze katten op te eten. Die heb ik op heterdaad betrapt en met veel lawaai het huis en de tuin uitgejaagd. Nooit meer gezien. Een flinke plons water eroverheen uit een emmer of flinke beker werkt ook uitstekend. Ze snappen dan heel goed dat ze daar niet welkom zijn.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Mijn ervaringen met geluid in de vorm van hogere frequenties zijn dat het niet werkt, welke frequentie dan ook, al dan niet intermitterend. Ik heb nu een infraroodsensor met hondengeblaf gebouwd. Het schijnt te werken, de katten lopen met een boog om mijn tuintje. Zo lang het duurt .......
Hallo allemaal,
Hallo benleentje nee nee wat ik er van weet zal er geen ander dier bij betrokken zijn!
.
Hallo klaasy poep is gelukkig nog niet aan de orde misschien HEEL MISSCHIEN een plasje,
en als het katenbeest het nu alleen bij slapen op mijn tuinset houd zou ik het stofzuigen nog niet eens zo HEEL erg vinden.
.
ook Paulinha_B ja maar je weet niet waar dit eindigt he?
Strakjes ook nog de USSR kat waar gaan we naartoe… 
.
Tidak Ada.. Kilian en BenZ Kijk ja dat vroeg ik mij ook af, doe je ze er mee KUNNEN verjagen ook?
.
Maar ik wil geen een dier pijn doen of zo daar kom ik ook niet voor,
ik dacht misschien komt er iemand met… misschien een oplossing of iets anders nog?
.
Mijn vrouw heeft inmiddels een citronella kaars gekocht, ( zij doet ook maar wat! )
kheb nog gevraagd of ze niets op de heksen school daar over geleerd heeft of zo… ? Kan toch…? 
.
geblaf kzal vragen of mijn vrouw eens wil blaffen… wie weet…
kmaak er nu wel LOL om maar denk dat geblaf best nog wel de beste zou kunnen zijn! 
.
VrGr Rob
Spog2
Honourable Member
Op 9 september 2023 17:09:59 schreef Tidak Ada:
Kschschschscht !!
Dacht ik ook direct aan. Heb gelijk gezocht naar een "cat frightening sound IC". Die moeten toch wel ooit gemaakt zijn, maar vond ik niet.
Wel deze experimenteerset: https://www.youtube.com/watch?v=MukfUK6UU_8
Ben benieuwd wie je er het eerst mee in de gordijnen jaagt: die kat of je vrouw 
Persoonlijk vond ik het geluid van de acoustische modems destijds erg akelig, maar of de kat dat ook vindt? Het is in ieder geval makkelijk te produceren.
[Bericht gewijzigd door Spog2 op (16%)]
Jeever
Golden Member
Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
Drie schrikdraden op de schutting werken uitstekend
Toen wij nog drie katten hadden heb ik schrikdraad op de tuinschutting aangebracht. Dat was om de beesten IN onze tuin te houden, maar het systeem is ook uitermate geschikt om andere katten UIT de tuin te houden. Katten zijn echter enorm vindingrijk en vinden snel een plekje waar zij tóch kunnen ontsnappen zonder de schrikdraden aan te raken. Dus...eerst heel goed nadenken of uw tuin wel geschikt is om volledig af te schermen met schrikdraad.
De techniek op een schutting is echter ietsje anders dan schrikdraad rond een weiland. Werken met aardpennen heeft absoluut geen zin, omdat een houten schutting een zo goed als ideale isolator is. Dus steeds het drie-draad systeem toepassen! Ik heb een fotoreportage over mijn installatie gepubliceerd op mijn blog:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/kattenschrikdraad-op-uw-…
Tidak Ada
Ik heb zo'n installatie liggen van mijn overelden schoonzus.
Een van haar broers had alle draden aan het eind aan elkaar geknoopt. Gek dat de katten van c.a. €1200,- er gewoon ovrheen gingen?

Ik heb de bedrading toen maar over gedaan. Gevolg dat de katten weer netjes binnen bleven. 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb wel vaker gezien dat mensen zo schuin op de schutting een 30cm breed gaas hadden gespannen om katten buiten te houden. als ze niet met sprong zo uit de tuin kunnen komen dan willen ze er ook niet in. daar helpt dat gaas dan wel in, zag een kat dan op de schutting lopen, maar die durfde er niet overheen te gaan.
Boudie
Vervangen DOOR.
Zet af en toe in de tuin een schaaltje met kattenbrokken.
Katten poepen en piesen niet graag op de plaats waar ze eten. Het zijn net mensen... 
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
De tuinslang ligt hier altijd klaar, een welgemikte waterstraal doet echt wonderen en ook nog plezier eraan! 
Het poesje is niet graag een NAT poesje... 
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op 9 september 2023 17:27:25 schreef rob007:
Hallo klaasy poep is gelukkig nog niet aan de orde misschien HEEL MISSCHIEN een plasje,
en als het katenbeest het nu alleen bij slapen op mijn tuinset houd zou ik het stofzuigen nog niet eens zo HEEL erg vinden.
Dat scheelt: katten die zich prettig voelen zullen hun omgeving niet bevuilen. Wij hebben 8 jaar lang een aanloper van buren gehad die altijd of bij ons in huis kwam slapen of in de tuin een rustig plekje had waar ze niet gestoord werd.
Poepen en piesen deed dat beest nooit in onze tuin, terwijl andere katten dat wel proberen.
Ik zou zelf dan een dekentje of zo op de stoelen leggen, scheelt je weer stofzuigen.
We hebben echter wel bij de voortuin op een gegeven moment een kattenverjager met PIR-sensor geplaatst, omdat die aanloper (na een hoog opgelopen ruzie met de eigenaren) bij ons op de vensterbank blééf springen om miauwend te vragen of ze naar binnen mocht. Dat mocht ze, op last van de eigenaren, niet meer, dus waren mijn ouders er ook wel klaar mee dat ze op de vensterbank bleef springen (ook omdat mensen nogal eens aanbelden dat onze kat naar binnen wou...)
En dat ding werkt... Zodra het ding aansprong koos ze het hazepad. Wel met een kanttekening: ze wist wel wat het bereik was en eenmaal uit het bereik sloop ze nog wel eens letterlijk onder de radar door naderbij. Maar op de vensterbank springen kon ze vergeten, dan zat ze in bereik. Als het ding wel eens afging als we haar buiten aaiden en zij in bereik was, zag je de oren meteen reageren en haar achteruit deinzen.
Op 9 september 2023 20:03:22 schreef Boudie:
Zet af en toe in de tuin een schaaltje met kattenbrokken.
Dat is écht een garantie dat je dan nooit meer van zo'n beest af komt. Zet eten voor een kat neer en ze beschouwen je al snel als een van hun grootste vrienden.
Daarnaast vind ik het altijd link, want als zo'n beest iets mankeert en speciaal voer nodig heeft en jij 'm gaat bijvoeren, dan loop je kans op vervelende bijwerkingen.
@ crossfire: Tegen de tijd dat we hier de tuindeur open doen om de tuinslang te pakken is de kat al weg 
We hebben echter wel bij de voortuin op een gegeven moment een kattenverjager met PIR-sensor geplaatst)
Ik zou graag weten hoe die kattenverjager werkt.
Tidak Ada
Op 10 september 2023 08:19:04 schreef weardguy:
[...]
Dat is écht een garantie dat je dan nooit meer van zo'n beest af komt. Zet eten voor een kat neer en ze beschouwen je al snel als een van hun grootste vrienden.[....]
Katten zijn indrdaad behoorlijk promiscue
Ik zou graag weten hoe die kattenverjager werkt.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2449001#2449001
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op 9 september 2023 17:28:24 schreef Spog2:
[...]
Dacht ik ook direct aan. Heb gelijk gezocht naar een "cat frightening sound IC". Die moeten toch wel ooit gemaakt zijn, maar vond ik niet.
Wel deze experimenteerset: https://www.youtube.com/watch?v=MukfUK6UU_8
Ben benieuwd wie je er het eerst mee in de gordijnen jaagt: die kat of je vrouwPersoonlijk vond ik het geluid van de acoustische modems destijds erg akelig, maar of de kat dat ook vindt? Het is in ieder geval makkelijk te produceren.
Proefje genomen, mijn twee kittens steken hun middelnageltje op en reageren verder nergens op.
We hebben vroeger een kat gehad die helemaal door het lint ging als mijn zus blokfluit speelde.
Dus lekker in de tuin zitten en spelen maar. 
Verder zelf ook wel zo'n geluidmakende wegjager gehad maar op het moment dat ik kattenpoep op nog geen 10 centimeter voor het apparaat zag liggen maar weer weggedaan.
[Bericht gewijzigd door fzwart op (37%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op 10 september 2023 13:02:58 schreef fzwart:
We hebben vroeger een kat gehad die helemaal door het lint ging als mijn zus blokfluit speelde.
En de buren ook zeker?