In een absorptie koelkast zit een soort van boiler. Die boiler moet verwarmt worden naar een temperatuur van zo'n 300 graden. En dat wordt bij die kampeerkoelkasten gedaan met een gasvlam of met gloeispiralen. Vaak zitten er naast een brander ook twee gloeispiralen in. Een 12 (of 24) volt en een 230 volt exemplaar.
Het absorbtie koelprincipe is uitgevonden door Ferdinand Philippe Edouard Carré en later verbeterd door Albert Einstein. Het patent er op is jarenlang in bezit geweest van de firma Electrolux die ook de bewuste kampeer koelboxen verkocht.
De kampeerkoelboxen die ik heb gebruiken 8 ampère bij 12 volt en zijn dus ongeveer 100 Watt. Ik kan me voorstellen dat een koelkast zoals die van de TS iets meer gebruikt. In die zin denk ik dat buckfast_beekeeper redelijk goed kan zitten met zijn schatting van 120 watt.
Het is mij onduidelijk of de aardlek er nu uit gaat of de automaat. Als het de automaat is, is er iets serieus fout. Een sluiting kan dan bijvoorbeeld de reden zijn. Slechte isolatie op half verbrandde contacten of zo. Of er gaat iets mis in de gloeispiralen. Dat moet toch flink heet worden daar.
Vocht ophoping achter de koelkast is het denk ik niet. Het is altijd warm daar achter. Neerslaan van condens is dan niet erg waarschijnlijk.
Ik denk dat het verstandig is om de isolatieweerstand te meten en dat de bedrading van de caravan eens goed moet worden bekeken.