Sinds enige tijd heb ik op mijn LG Oled tv op vrt1, ook op andere zenders.
Vooral live opnames zijn bar slecht.
Sportwedstrijden....
Mijn provider was Orange, sinds gisteren overgestapt op Telenet. Nog steeds het zelfde probleem.
Ben radeloos, ligt het u aan de Televisie zelf? Is 2 jaar oud.

Ziet eruit als (te)veel compressie / slechte encoding.

Dat wordt door je provider bepaald, als die veel comprimeren om zo bandbreedte te besparen....

Kijk je via IP of via DVB-C? Vaak is DVB-C nog een wat hogere bitrate.

IP is vaak dynamisch en opnames worden vaak op een lagere bitrate bij de provider gedaan. (Meestal wordt het niet opgenomen voor 1 klant maar is het 1 opname voor alle klanten en wordt die opname gebruikt als bron voor iedereen.

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op (34%)]

Is er ergens in het (service)menu van de TV te achterhalen hoe hoog de bit-rate van de binnenkomende video stream is?

Lijkt inderdaad op een erg lage video bit-rate dat gepaard gaat met veel artefacten in het video beeld.

Hebben alle klanten van deze providers dan zo een beeld?

Zijn stilstaande beelden wel scherp?

Zoals jullie zeggen, beelden lijken gecomprimeerd te zijn. Bij bewegende beelden is het nog veel erger.
Kan ik hier iets tegen doen?
Nog slechter beeld nu, dan met de
analoge kabel.
Spijtig dat ik geen video beeld kan laten zien hier.

Typenr tv?
Je kunt proberen 'True motion' (indien aanwezig) op 'off' te zetten...

Nee ook niet, is ook zo vlekkerig beeld.
Gezichten zijn vlekken geworden.
Zijn daarom verandert van provider.
Tv is LG Oled65E9PLA.

Geen treu motion aanwezig.
En het erge is de Orange technieker zag er niks verkeerd aan ??.

Op 19 september 2023 13:24:28 schreef Visserken:
Zijn daarom verandert van provider.

Je had ook eerst (tijdelijk) een andere Televisie kunnen proberen...
Misschien zit het probleem gewoon in de Televisie.

Als het TV signaal niet via de antenneingang binnenkomt op de TV ligt het in elk geval niet aan het ontvanggedeelte daarvan, dat doet dan helemaal niet meer mee.
Het decoderkastje van de provider kan ook wat mankeren.
Heb je de TV van boven ook op dat kastje geprobeerd (voor zover er een kastje is natuurlijk)

[Bericht gewijzigd door buzzy op (59%)]

Aan Telenet zal het in elk geval niet liggen... Moet je dat 4K beeld eens zien op mijn 55 inch LG TV, vlijmscherp, geen blokjes of ruis! :)

Of slechte HDMI kabel of TV heeft een probleem.

Heb je je TV decoder wel goed ingesteld?

Als stilstaande beelden ook onscherp zijn is er wat loos inderdaad.
Werkt een testbeeld wel goed?

Deze is ook 4k, maar weinig van te merken soms.
Daarnet geprobeerd op een tv van de zoon, gewoon full HD tv.
Perfect beeld daarop, dus blijkbaar de LG tv of de bekabeling ernaar.
Maar volgens de technieker, zit er geen verlies op de kab
els.
De tv samsung is wel boven, dus andere bekabeling.
Dat zou wel vlug zijn voor zo een Tv, dat daar iets aanmankeerd. Was zekers geen goedkope.
En hdmi kabel is er een van het merk Monster kabel!
By the way, ook allemaal al uitgetest met andere kabels.

Tv decoder is volgens ons goed ingesteld. Hebben de aller nieuwste decoder. Staat nu ingesteld op automatisch, hebben ook 4k ingesteld. Beeld blijft hetzelfde.

Probeer de bijgeleverde kabel van telenet eens, zelfde beeld? Dan is er iets met je TV.

True Motion moet je overigens instellen op je TV box, dat staat standaard uit.

Al het andere heb je al geprobeerd, dus enkel de TV is nog over... Hopelijk geen duurkoop, na 2 jaar.

Heb je je TV al eens op zijn default waardes gezet in het menu, als er iemand heeft zitten spelen met de geavanceerde instellingen krijg je inderdaad een rotbeeld.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (23%)]

Zaken als upscaling en artefact control zo veel mogelijk uitzetten met testen.
(oudere Philips tv's bijv. waren daar bijzonder slecht in)

Is een stationair testbeeld wel goed scherp?

Begin met je TV eens op default waardes te zetten in het menu. Veel mensen spelen met die geavanceerde instellingen en hebben geen benul wat ze doen. Je krijgt dan inderdaad een slecht beeld.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (51%)]

Sluit je computer display eens aan op de HDMI uitgang van de decoder en vergelijk het beeld met dat hoe het er op de TV uitzag. Zijn ze beide even slecht dan ligt het niet aan de TV.

Als het vroeger wel goed was en nu plots niet meer met zelfs andere decoder en kabel, is enkel de TV nog over...

Ok bedankt allemaal voor jullie reacties , hou jullie op de hoogte.
We gaan strakjes de tv Samsung, naar beneden halen deze op de beneden bekabeling aansluiten en zien wat dat zegt.
De tv naar de begin instellingen zetten, hebben we ook reeds uitgetest. Doet er niks aan!!

Je hebt die testbeelden niet eens nodig, als je een LG TV aanzet zonder ingang aangesloten toont hij automatisch scherpe 4K beelden na enige tijd!

Zijn die ook onscherp? Dan is je TV niet goed meer en moet hersteld worden.

Als je de 720/1080 testbeelden op een 4k scherm laat zien kun je goed zien wat de upscaling doet...

Op default staat upscaling uit, op die van mij toch. Ik gebruik het zelfs niet op auto, ik zet het op uit. Onnodige stroom vretende functie in mijn ogen.