Goede morgen,

kan iemand mij helpen met het volgende;
Ik heb een elektrische deur (Crawford) met besturing 470P.
Sinds gisteren stopt de deur 20 cm van de vloer ipv geheel te sluiten.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

Is de klemdetectie niet aangesproken? Die band die onderaan de deur zit.

Het kunnen grofweg 4 dingen zijn. Uiteraard ook iets anders maar deze 4 zijn denk ik het belangrijks.

Er zit een rubberband onder de deur als die ergens ingedrukt word dat moet de deur stoppen.
De deur loopt klem, kan bv een gebroken geleider wiel zijn om gewoon wat smering.
OP de motor zitten nokken die eindeschakelaars bedienen en kan zijn dat er daar iets fout gaat.
Als er een personeelsdeur in de roldeur zit en die deur sluit niet helemaal dan moet de roldeur ook stoppen. Controleren of de deur goed sluit en het contact element goed werkt. Maar soms kan het ook kabelbreuk van geleide kabel naar deze deur zijn.

deur geheel op de grond laten lopen en voeding eraf/ erop zetten. kan zijn dat opstarten vanaf nulpunt genoeg is.

Zou nog kunnen dat als de poort in 'float' stand staat, dan stopt die even boven de vloer om daarna tot op de rubber te sluiten, dat de rubberband of kabel stuk is. Dan blijft die naar beneden gaan tot aan de eindschakelaar en niet tot volledige sluiting.
Meestal, niet altijd, gaat de poort daarna in dodemans bediening en moet je de knop naar beneden in houden om ze te sluiten. Maar gaat ook dan niet tot volledig dicht, enkel tot op eindschakelaar.

Kabel is de eerste verdachte, die beweegt veel. Daarna de drukschakelaar en rubber band.

Is de spanning er af geweest met de deur half open?