Goedemiddag

Beste mannen

Wie kan mij vertellen wat voor component dit is???

Komt uit een switching power supply

Alvast Bedankt.

Dit is waarschijnlijk een diode

Maar wat voor een?

Een zwarte met een wit streepje. Op het PCB staat mogelijk een indicatie, bv D10 ofzo. Dan is het idd een diode. Anders kan het ook een condensator zijn of een TVS.

De foto is te slecht om de opdruk te lezen. Wat meet je in de diode stand met een DMM ?

Beste Fred

Bedankt voor het snel reageren

Die zwarte met een wit streepje blijkt inderdaad een diode :)
is dit een NORMALE Diood?

Aan beide zijden is er wat gemeten op de pcb alleen omdat die samen stond met een weerstand is die eraf gehaald ( gesloopt :)
nu meet ik totaal niks..
Zie voorbeeld foto voor duidelijkheid

Kan je me misschien ook vertellen waarom daar een diode zit aangezien er ook een doorgang plaatsvind via een weerstand??

Thanks voor de moeite

Die zit in de gate drive van een power FET. Als de diode niet correct meer doormeet op de diodetest van de multimeter, is er grote kans dat de FET en het stuur-IC ook stuk zijn. Meet dan ook de weerstandjes in die omgeving na.

Verder is dit een reparatietopic. Het is eigenlijk ALTIJD nodig voor het best mogelijke antwoord om het merk en type van het apparaat en/of de voeding vermelden. Trouwens ook handig als je alleen maar het type van de diode zoekt.

Op de gok zou ik zeggen een snelle diode met een werkspanning van 50V (hoger mag, maar waarschijnlijk niet nodig). Misschien een Schottky.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]

Volgens mij een TS4148 of 1N4148 als ik mij nog herinner van een eerdere herstelling.
Typische schakeling met een 47Ω weerstand.