ik kwam dit tegen op marktplaats, voor iemand met veel te veel geld

een advertentie die zo in de audiofillie topic kan.
https://www.marktplaats.nl/u/contrado-audio/45248100/
voor mensen die veel te veel geld hebben.
1 zekeringetje van 499 euro 8)7
of een setje kabels voor 999

Of deze: 75 cm netwerkkabel voor 439 euro.
Die moet wel érrug goed zijn. :)

Ik heb zo iemand in de familie en die gelooft er echt in...

pff, ik zit in de verkeerde branche.

Althans, ik hoef me naam ook niet zo nodig op dit soort dingen te plakken.

Op 23 oktober 2023 11:08:42 schreef klaasy:
1 zekeringetje van 499 euro

Van 599 voor 499 euro en gratis verzonden, dat weer wel!

voor de gene die het in hun hoofd halen er wat te gaan bestellen 8)7 :
website heeft voor zover ik kan zien geen :
adres gegevens alleen woonplaats
geen fysieke winkel
geen kvk nummer
geen webshop keurmerk
alleen een 06 nummer wat evengoed een prepaid kan zijn
pas 1 1/2 jaar actief op mp

Met een paar klikken in Google had ik zijn Veeboek en woonadres al te pakken.
Woont niet onfortuinlijk met z'n Poolse High End audio materie.
Maar inderdaad geen fysieke winkel, of showroom op afspraak.

Hopelijk zijn al die aangeboden spullen wel langdurig ingespeeld. :)
Dat netsnoerprul wat er bij staat... 2 stukjes katoen omsponnen draad met een goedkope steker aan de ene kant en idem een C13 aan de andere kant.

Er blijven altijd "gelovigen" die werkelijk denken dat dit allemaal iets uithaalt en dat het hoorbaar is.8)7

gelukkig staat er bij never used,, stel je voor dat je voor dat geld gebruikte zooi krijgt.. >:)

Mel, bij high end audio praat je niet van tweedehands, je noemt dat ingespeeld...volgens mij mag het dan zelfs meer dan nieuw kosten.

Wat een gek ervoor geeft. Ik zie wel eens van die Youtube-clips waarbij een Lamborghini de climatecontrolregelaar of de knipperlichten van een Ford Focus blijkt te hebben. Het prijskaartje van die onderdelen is natuurlijk niet zoals bij de Ford.

tijd terug nog een aparte groep bij een audiofiel gemaakt. speciale audio aardlek van doepke,https://wilbert.nl/shop/doepke-dfs2-audiofiele-aardlekschakelaar-

en ofc 6mm2 koperdraad. de aardlek woog 3x zoveel als een gewone en was van zwart kunstof met vergulde contacten, kwam in een grote doos met luxe inlay. de ofc draad was niet te strippen met die taaie teflon mantel.

Op 23 oktober 2023 16:59:53 schreef testman:
tijd terug nog een aparte groep bij een audiofiel gemaakt. speciale audio aardlek van doepke,https://wilbert.nl/shop/doepke-dfs2-audiofiele-aardlekschakelaar-

en ofc 6mm2 koperdraad. de aardlek woog 3x zoveel als een gewone en was van zwart kunstof met vergulde contacten, kwam in een grote doos met luxe inlay. de ofc draad was niet te strippen met die taaie teflon mantel.

Ongelooflijk, 999 euro!
En de "naaste familie" kost 3 tientjes :)

Oplossing om het een look a like te maken:

Wel de verf in taten spelen drogen. |:(

Het lijkt er sterk op dat de verkoop gericht is op "user replaceable" items.

Snap dat dat wel verkoopt, je hebt niemand nodig waar je misschien een andere ongezouten mening van kan horen denk ik.

Ik vind het een bijzondere tak van hobby en het blijft altijd weer terug komen op fora sinds ik er op zit.

Je zou toch zeggen dat niemand die oplichting koopt?

Maar dan zouden ze toch wel ophouden met adverteren?

Geloof is iets sterks en dat gaat al eeuwen zo, Lekker zo laten hoor zou ik zeggen.

Maar een echte "Audio War" zou ik nog wel willen mee maken ;-)

Op 23 oktober 2023 18:40:25 schreef revado:
[...]

Ongelooflijk, 999 euro!

[bijlage]

[bijlage]

het grappige was dat ie dat spul had gekocht omdat er een bijgeluid aanwezig was in het systeem. dat was vast weg met die draad, eigen aardlek en vergulde zekeringhouders werd gedacht. echter ik dacht eerder in de richting van DC storing uit de PV omvormer. en dit was een echte audiofiel, huis was zelfs gebouwd met bouwtechnische aanpassingen voor de "luisterkamer" als in een bepaalde hoogte, geen kruipruimte onder die ruimte en speaker aansluitingen middenin de vloer.

ALS het al iets uit zou maken, waarom draaien ze die sets dan niet op accu's?
Of moeten die ook weer met speciale stroom geladen worden. :)

Moet op wisselstroom, Gelijkstroom blijft te lang in de leidingen staan en wordt lui, dat veroorzaakt jitter. Wisselstroom wordt constant vernieuwd en blijft actief wat voor meer dynamiek zorgt

Nog een mooie bij 'hifi studio Wilbert':

ik verkoop ze voor de helft O-)

Op 23 oktober 2023 18:40:25 schreef revado:
[...]

Ongelooflijk, 999 euro!

[bijlage]

[bijlage]

Merkwaardig. Ik zie die aardlek zelfs voor 3200 euro staan:

https://www.techniekwebshop.nl/doepke-doep-aardl-sch-09174020-doepke-a…

Jeever, ik had eerst zoiets van 1100 euro voor 2 meter, dat is toch "normaal" voor audio-fool spul, tot ik zag dat ik er een nulletje naast zat. Dat is echt bizar.

Maar ja, dat krijg je als je cryogeen behandeld puur goud gebruikt met een omhulsel van geweven maagden-haar en een isolator van quantum-behandelt diamant poeder. Vergeet ook niet dat ze voor aflevering worden ingespeeld met muziek naar keuze.

Dat is een 125 ampere uitvoering, en je hebt dan de spuitbus nog nodig om er een audio-tik uitvoering van te maken.
En in een 125 ampere uitvoering blijft nog meer gelijkstroom hangen :P
De genoemde zwarte audio uitvoering kost bij onze bekende groothandel met het groene logo 1066 euro ex btw, waarbij er 20 euro korting op te krijgen is.
Dan is die webshop nog goedkoop zelfs 8)7
Je wordt dus door die fabrikant "bedoept"