Hey,
Ik zit bij telenet en heb lang geleden een setje WIFI powerline besteld.
Deze bestaat uit een bakje dat met een UTP kabel naar de router is aangesloten en een bakje (PG9072LG-TN) dat in het stopcontact van de bovenverdiep zit.
Ik heb onlangs op de rommelmarkt voor een prikje een bakje (PG9072LG-TN) gekocht met de bedoeling om deze op mijn zolderverdieping te zetten. Maar deze geraakt niet op mijn netwerk.Ik heb ook via het WPS knopje deze met de de router proberen te koppelen, maar tevergeefs.
Ik vroeg mij dus af of dit uberhaut kan werken? Namelijk dat ik 2x PG9072LG-TN kan koppelen aan het bakje naast de router. Indien ja is er is dat ik moet doen? Op de zijkant zit een reset button, deze heb ik al gebruikt, dus gereset.
Grtz;
Jozef
Je moet op het bakje met de utp-kabel op een knopje drukken.
En dan de tweede PG9072LG-TN insteken. Dan wisselen ze keys uit en kunnen ze verder praten
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Het zou kunnen dat die adapters een verschillende firmware versie hebben die niet compatible is en dat daarom de boel niet "verbind".
Als het ding op een devolo oem product is zou je "devolo cockpit" kunnen downloaden en daarmee de boel upgraden. Dat heb ik ook eens gedaan met een setje KPN adapters die het niet goed meer deden.
Maar je hebt 2 verbindingen: Tussen de adapters onderling (volg de tip van LuckyStrike, misschien moet je op de slave ook nog effe het knopje binnen 1 minuut indrukken) en de WIFI verbinding zelf : Daar heb je waarschijnlijk die WPS knop voor.
Kijk, op de foto zie powerline A de eerste die bij de "zender" hoort daar branden alle ledjes. Op powerline B (deze ik erbij wil.zetten)brandt het ledje van het "huisje" niet. Ik denk dat deze moet branden als indicatie dat die verbonden is. Op den"zender" is er een knopje "security" ik heb deze al eens bediend en ook op "B" maar na wat knipperen blijft ledjes van huisje uit.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
normaal werkt een powerline systeem uit 1 set, ontvanger/zender. 2 ontvangers op 1 "zender" kan best eens niet werken zo. dan heb je een extra "zender" nodig..
Dat denk ik ook, normaal is het een point to point verbinding.
Als het wel kan zal dan zal je de de drie units moeten zien te koppelen door op alle units een knopje te bedienen, of ze even uit te schakelen, en niet er een bij plaatsen door een knopje te drukken.
Dat zou wel heel makkelijk zijn voor bv de buren om in te loggen...
Staat er niets in de gebruikaanwijzing?
[Bericht gewijzigd door revado op (29%)]
Volgens deze heer https://www.netweters.be/t5/WiFi/Hoe-PWL-PG-9073LG-TN-met-2-PG-9072LG-…
moet je inderdaad op 'het' knopje drukken op de PL-adapter bij het modem, maar zolang zodat op beide adapters het (home?)-lampje gaat knipperen. Daarom moet je ze ook ff bij elkaar in een stopcontact steken.
Je kunt ook proberen wat er gebeurt als je de oudste adapter eruit haalt en vervangt door de 'nieuwe'. Dan kun je in ieder geval zien of ie überhaupt werkt.