Goeiedag
Ik heb we. Vraag betreft onze vaatwasser. Hij geeft een foutmelding aan E01 aan. Wat ik heb kunnen vinden heeft dat temaken met de afvoer.
Weet iemand misschien hoe ik een grundig vaatwasser goed kan schoonmaken zodat het water weer doorstroomt
Mvg Wes
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Kijk de afloop na. Komt er water uit de darm? Hang hem eens in een emmer.
Reset een programma. Dan pompt hij. Of start een nieuw programma dan pomp hij ook 1 minuut.
Uitkuisen ve vaatwas is normaal niet nodig. Buiten de filter uiteraard. Een afwasmachine behoort zichzelf te wassen tenzij je hem verkeerd gebruikt:
1. Te vuil erin zetten
2. Slechte zeep. Namaak of huismerk
3. Eco producten gebruiken. Snelste weg naar een vuilbak model
Grundig is een beko met andere sticker.
Het kan ook zijn dat de pomp vast zit of stuk is. Die is enkel toegankelijk door het plintje vooraan eraf te halen.
[Bericht gewijzigd door EricN op (11%)]
Hoi
Zodra ik een programma wil starten na 5 sec valt de vaatwasser in de foutmelding.
Ik zag op internet filmpjes dat je een wieltje moet ronddraaien want daar kan vuil voor zitten
Waardoor hij misschien verstopt zit. En niet pompt. Is het slim om de vaatwasser uit de keuken tehalen en de de afvoer leiding schoontaken. Of je. Je een beter idee
EricN
1. Wat bedoel je met "wil" starten? Je hebt hem gestart? Of je hebt hem nog niet gestart?
2. Dat wieltje zit bij grundig niet toegankelijk. Daar moet je de pomp voor weghalen langs het service luik voorraan.
3. Het is logischer om de meest voor de hand liggende zaken eerst te behandelen vooraleer je alles sloopt en nog meer stuk maakt.
4. Je toetsenbord heeft ook onderhoud nodig.
A. Draait de pomp wel? Hoor je het geluid van een pomp bij start en einde(reset) vh programma?
B. Indien niet, vraag je dan af of je wel juist bezig bent om de pomp aan te sturen (begin en eind)
C. Indien zeker van niet draaien vd pomp. Haal de pomp er af. Kan langs voor. Niets uitbreken.
D. Welk model toestel is het ?
E. Indien je de pomp hoort en toch geen water weg gaat (filter is zeker gekuist?). Kijk dan de afvoer in de kast na.
EricN
Een ordinaire beko. Beko heeft de naam een poosje geleden gekocht. In afwerking de wat chiquere versie met (chinees) chroom.
Goeiedag
Mooi dat jullie allemaal met me meedenken.
Ik heb er even een paar foto’s bijgestaan dan weten jullie precies om welke vaatwasser het gaat.het geluid van de pomp hoor ik niet zodra ik een wasprogramma aanzet schiet ie na 5 seconden in de foutmelding. En waar en hou haal ik evt de pomp los
Wat kan ik het beste doen op dit moment ?
EricN
Best houten blad er even af doen voor meer toegang onderaan. Aan de voorzijde gaat er een plaatje af. Als je het niet goed weet zet dan wat foto's. Zo kunnen we aanwijzen.
Goeiedag
Ik ga vrijdag of zaterdag even nakijken en dan stuur ik even wat foto’s door.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg Wes
E01 zou volgens de documenten een afvoer probleem zijn. Dat kan vuil in de pomp zijn of slang geknikt..
EricN
Ik heb zojuist wat dingen weggehaald en nu was mijn vraag wat ik moet doen.
Graag hoor ik van jullie.
Gr Wes
EricN
Dat plaatje vanonder met de bliksemsticker en barcode met 2 schroefjes los maken en wederom van daar onderaan voorkant foto's maken.
EricN
Er ligt ook wat water op de bodemplaat is het verstandig om de vaatwasser uit de keuken tehalen of is dat niet nodig.