CO-ers,
ik heb hier een Miele W1 ( ELP 170 module) die bij het aanzetten na een vijftal seconden de melding WATERPROOF geeft en begint af te pompen .
Ik heb de vloter al doorgemeten en deze blijkt OK .
Ik heb deze ook al gemeten vanaf de stekker van de module en deze komt mooi binnen .
Echter , als ik spanning meet op de ingang meet ik niets .
Ik zou vermoeden dat ik daat een spanning moet meten .
Daarom denk ik dat de module stuk is en dat er een spanning ontbreekt .
Iemand hier ervaring mee ? ( komt de voeding van de besturingsprint ?)
Bediening werkt zo het hoort - alle toesten blijken wel te werken .
Jan
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Nog niet gehad. Twindos toestanden? Soms zorgt een lek (of eerder lek wat nu opgekuist is) voor problemen op de print. De dampen van de zeep zijn blijkbaar agressief.
Dus print er uit en nakijken op erosie/oxidatie onder de lak (kleurverschillen van kopersporen (groene lak) of bloedende via's of andere anomaliteiten.
Ook andere verbruikers kunnen het 1 en ander in de war sturen. (verliesstromen zijn notoire onruststokers)
Mss eens een brug op de print leggen en de vlotter elimineren (ter test)
Print ziet er echt wel goed uit , geen waterschade , beetje stof .
Het is wel zo dat ik 3 fouten kreeg bij het testen van de machine/
* vooreerst ging de aardlek er enkele keren uit
* toen die op bleef volgende fouten
* fout verwarming
* fout Waterproof
Na het vervangen blijft nog enkel fout WATERPROOF over .
Zou dus idd wel eens kunnen te maken hebben met lekstroom of verbruiker die aan de massa ligt .
Ga verwarming , motor en pompen eens afkoppelen en terug proberen .
Jan
PS bodemvlotter had ik al kort gelegd , niet op print maar op stekker van vlotter zelf ( bruggetje in gestoken)
jerome
Golden Member
Een aardfout heeft mss zijn weg gevonden langs een sensor en een halfgeleider stuk geslagen. Over sensoraansluitingen moet idd een spanning staan. Zonder die geen meting. Kan je de waterlek sensor negeren in het sevice menu?
Jan, Meten, meten en meten.. Het is niet anders.. Ik moet het ook allemaal zelf doen en vraag zelden wat. Nee nooit gehad, tenminste, wel maar toen had machine echt waterlekkage!!
Deze machine werkt terug .
Waterproof melding is verdwenen na het aandrukken van het stekkertje van de vlotter op de print . Deze komt er in zijn geheel af ( 2 delen) maar het individueel stekkertje zal blijkbaar niet goed .
Ook deze machine een aantal keren verschillende programma's laten lopen zonder problemen .
Bedankt allemaal .
Jan