Hallo techneuten .Ik heb hier een DVD recorder van Philips DVDR-3365.Staat hier fout boven. En het Display brand zwak .Is dat ouderdom ? Kan er moeilijk bij .Om te zien dat er verlichting op de zijkanten zit etc.

Dat typenummer klopt volgens mij niet. Kijk daar nog eens naar. Dan kunnen we er eventueel ook de goede schema's even bij pakken.
In het algemeen zijn dit de meest voorkomende zaken: het display is verouderd of de gloeidraad voeding is niet goed meer, kan een elco'tje zijn.

Groeten, Ron.

Hoe oud is hij?

Naar mijn ervaring:
1. Stof/vuilaanslag op VFD display en/of achter het venster
2. Nicotine/teeraanslag van tabak
3. Versleten display (VFD gloeidraad)

Hallo Ron .Je hebt gelijk moet DVDR-3365 Zijn mvg Auke

Hallo Turbokeu .Hij is van een kennis .En die rookt als een Kalkoven .En denk dat ie minstens 20 jaar is hi.

Rookaanslag is natuurlijk ook heel goed mogelijk.
Even het front demonteren en het venster schoonmaken. Eerst het lade front er af halen anders gaat het front niet over de lade heen.
Als ie dan toch uit elkaar ligt kun je meteen elco's 2106 en 2107 op de front print even controleren.

Groeten, Ron.

Mannen bedankt voor de Tip .Hij is weer kraak helder . mvg Auke

Op 1 november 2023 11:08:10 schreef dokterhh:
Mannen bedankt voor de Tip .Hij is weer kraak helder . mvg Auke

Waren het de elco's, schoonmaken of beide?

Hallo Willem V2 .Het binnen kant van het Display venster was zeer mistig .Dus duidelijk Rook aanslag . mvg Auke

Dan zit er ook best wat aanslag in de longen van de beste persoon, een A weg word er jaloers op!