Dag mensen,

Ik heb een nieuwe Eddi gekocht van de firma Myenergi.

Nu zit er een CT sensor bij die moet worden aangesloten op een connector op de print. De sensor heeft gewoon 2 vertinde dunne draadjes.

De connector is de linker zwarte. Deze heeft 2 witte kunststof 'blokjes' die er enigszins los in lijken te zitten.

Witte puntje op de printconnector indrukken, draadje insteken en witte puntje weer loslaten.

Thanks. Je hebt dus alsnog een schroevendraaier nodig om het in te drukken 8)7
Ben 3x zo lang bezig geweest om de draadjes goed er in te krijgen als bij een connector met schroefjes.

Maar je hebt dan wel een betere verbinding als met een schroefje... ;)

In plaats van een schroevendraaier kun je allerlei andere dingen gebruiken om dat dingetje in te drukken. Deze klemmen zijn ontworpen met het oog op serieproductie. Het gaat veel sneller dan met een schroefje. Dat jij er langer over deed zal waarschijnlijk onervarenheid zijn.

Bij de klemmen in het plaatje van Sine kun je de draad er zonder hulpmiddelen in duwen (Push In Terminal). Alleen voor het losnemen moet je op de knop drukken.

Bij massieve draad wel, maar voor soepel draad zou ik de klem wel eerst open drukken.

Klopt, bij soepele draad moet je de klem inderdaad altijd indrukken, anders druk je de soepele draad plat, tenzij je deze vertint maar dit is met grotere stromen weer niet gewenst.

Bij soepel gebruik ik altijd hulsjes, en bij TS waren ze vertind.