We hadden laatst het idee dat de was te warm (vol damp) uit de wasdroger kwam. Dus heb ik een IP Camera op de machine gezet om te kijken wat deze precies deed.
Het droogprogramma gaat draaien en als er ongeveer nog 20 minuten te gaan is springen de lampjes (start/stop en het programma) uit, je hoort een klik en daarna springen de lampjes weer aan, alsof de machine is gereset. De timer staat ook weer op de beginsstand 1:54 ipv de 22 minuten die hij nog had te gaan.
Ik heb alle filters gereinigd. (waren eigenlijk schoon)
Warmtewisselaar schoongemaakt. (zat niets in eigenlijk)
De achterkant van de machine gehaald en ook daar al het stof verwijderd (zat veel stof). Ook bij het verwarmingselement de sensoren stof vrij gemaakt.
Met goede hoop de machine weer in elkaar gezet maar het probleem is niet opgelost. Start ik het programma voor de 2e keer dan is de droger binnen 20 minuten wel netjes klaar met een afgerond programma.
Vaak doet de 1e was van de dag het prima en gaat het mis bij was 2 of 3 in de droger. Alsof hij dan te warm is geworden. Ik heb werkelijk geen idee. Iemand suggesties nog ? Ik heb foto's van alles wat ik ben tegengekomen gemaakt.
Op 4 november 2023 13:34:36 schreef fabrice:
Wat doet de droger met het deksel er af, lijkt me een probleem met de voeding van de print.
Dank voor de suggestie. dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Ik zal de witte bovenkap in zijn geheel verwijderen en wanneer we weer een was hebben om te draaien kijken wat deze doet.
Hoe kunnen we het probleem van de voeding van de print aannemelijk maken i.c.m. het getoonde gedrag van het apparaat? Wat is de logische gedachtengang hierachter? Ik probeer het graag te begrijpen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Op 4 november 2023 15:46:02 schreef EricN:
Idd. Lijkt TNY. Met haardroger IC eens opwarmen als fout dan na 1 min komt is de zekerheid hoog.
Ok, dus de droger gewoon 'aan' zetten (controle lampjes gaan dan aan etc) dus zonder dat er een programma en trommel draait en dan de fohn op de sensor zetten zoals in de afbeelding ??
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Op 4 november 2023 16:11:38 schreef EricN:
Nee op het voedings IC dat op de print staat. Een 8 potig IC beginnende met TNY.
Ah daar heb ik al meer over gehoord. Maar dan in het licht dat de hele droger niets meer deed:
https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weers…
https://forum.arduino.cc/t/solved-slightly-ot-bosch-tumble-dryer-repai…
Ik ga zoeken naar de volgende unit.
Die ic's zijn perfect te vervangen op de print.
Wel zeker zijn dat het ic defect is, veel verschillende modellen hierin.