Beste, via bol.com kocht ik deze Panasonic TX-50MX700E - 50 inch - 4K LED - 2023.
Ik ben helemaal niet tevreden over zowel beeld en klankkwaliteit en wil hem retourneren.
Als je er niet recht voor zit is het beeld echt slecht.
Volgens bol.com kan dat tot 30 dagen na aankoop.
heeft iemand ervaring, en verloopt dat vlot?
Vriendelijke groeten
Jan

Bol.com is slechts een verkoopplatform zoals Ebay, Aliexpress, Marktplaats etc. Van wie je de tv echt hebt gekocht moet te achterhalen zijn en dan kom je ook eenvoudiger te weten hoe het zit met retourneren etc.

Niet helemaal 'on forum topic'.

Ik heb wel wat ervaring voor en achter de schermen van (een partner van) Bol.

Retourneren bij Bol en partners gaan naar mijn mening heel soepel, aanmelden via bol.com en dan krijg je instructies. Een 50" TV zal je waarschijnlijk niet zelf hoeven weg te brengen.

Heel soms (5%?) moet je de via de Bol site de partner erop attenderen dat je retour verstuurd is en dat hij nog open staat.

(achter de schermen info: een partner van Bol wil punten scoren bij Bol, als ze slecht reageren of retouren niet goed en snel afhandelen dan krijgen ze een lagere score en kan het zelfs voorkomen dat het publiek een andere partner te zien krijgt voor hetzelfde product, zelfs als die partner duurder is.
Ik had pas bijvoorbeeld Bluetooth in-ears (koptelefoon) van bijna 2 jaar oud, deze laadden nog maar heel slecht door een probleem in de lader, dopjes zelf waren prima. Terug gestuurd ter reparatie en kreeg aankoopbedrag terug)

Op 13 november 2023 10:26:11 schreef william1967:
Bol.com is slechts een verkoopplatform zoals Ebay, Aliexpress, Marktplaats etc. Van wie je de tv echt hebt gekocht moet te achterhalen zijn en dan kom je ook eenvoudiger te weten hoe het zit met retourneren etc.

Nee, juist gewoon via Bol regelen. Vaak druk je op een knop en hoef je geen woord te typen. Zelfs de reden aankruisen is optioneel. Bol heeft dan de registratie en bij geen respons of twist over de termijn zal Bol in hun systeem kijken en (wanneer optijd) voor de klant kiezen.
(Kleine partners kunnen hun administratie wel eens niet op orde hebben)

Edit: als je hem naar een pakketpunt brengt let dan even op het formaat. Ook al verzend postnl grote pakketten, niet al die winkels accepteren de grootste maat. Ik word bij de bouwmarkt en zelfs primera weleens weggestuurd

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (14%)]

Ik vermoed dat deze TV niet eens uit de Panasonic productie komt.. Prijs is best laag voor een 50".. Gewoon retourneren, maar maak wel foto's dat TV spelend was voordat die de doos ingaat. In de retouren wil wel eens breuk van scherm ontstaan en moet jij bewijzen dat de TV goed was!!

PS valt me wel op dat de TVs in deze prijsklasse uberhaubt belabberd beeld hebben.. Laatst had de Vomar supermarkt een aanbieding van een Samsung, 399 Euro.. beeld is niet om aan te zien...

Je vermoeden klopt, dit is een Vestel.... In de korte tijd dat hij in productie is, is hij al in een stuk of 30 configuraties geleverd (te onderscheiden door een van de vele nummers op de typesticker). Ongetwijfeld hebben niet al die configuraties hetzelfde panel dus er kan ook nog eens (fors) verschil zitten in beeldkwaliteit tussen toestellen met hetzelfde typenummer die uit een andere batch afkomstig zijn...