Hallo iedereen,
Op de Proximus V5 decoder is er geen gewone scart aansluiting meer, enkel een kleine ronde 9-pin din aansluiting waar scart staat bijgeschreven.
Kent iemand de pinout van deze stekker? Ik moet een verbinding maken met een stereo installatie. Aangezien de kabel hiervoor in de muur zit is een kant en klaar kabeltje kopen bij proximus geen optie, ik moet dus zelf gaan solderen.
Het internet leert mij dat ieder merk zijn eigen pinout heeft en dat er geen standaard is. Vandaar dat ik dus opzoek ben naar de pinout van deze stekker.
De mensen van proximus weten het zelf ook niet, na 2 uur chatten konden ze mij ook niet helpen.
Alvast bedankt,
Maarten
Dat zal dan zoiets als dit(plaatje) moeten zijn.
Ooops,dit is alleen beeld,geen audio\en ook geen minidin....
[Bericht gewijzigd door Hubie op (11%)]
Je zoekt puur de audio pennen?
Kwestie van er even in prikken met een versterkte speaker (pc speaker setje)
Als het bromt heb je een video pin te pakken, een audio pin is duidelijk genoeg 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sega gebruikt inderdaad de zelfde stekker, maar volgens mij niet de zelfde pinout. zie ook dat in het schemaatje de audio niet is aangesloten en laat dit nu juist zijn wat we nodig hebben.
Het grote probleem is dat elke fabrikant een willekeurige pinout gebruikt en dat je dus allerhande verschillende schemaatjes vindt op internet.
Zal misschien best zijn om bij proximus een kabeltje te gaan halen zodat ik dit kan uitmeten.
Er kan weinig mis met gewoon proberen, bij twijfel zet je een 1k weerstandje in serie met je prikpen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het woordje "mini SCART" suggereert dat dat dan weer wel een (googelbare) standaard zou kunnen zijn.
Of je gebruikt de optische uitgang om naar analoge audio te converteren en gaat daarmee verder naar de bestaande bekabeling...
Arco
Special Member