Hallo,
Probleem: Als ik mijn tv wil opstarten, dan knippert er heel even backlight en dan valt de tv weer uit. Het rode stand-by lampje knippert twee keer.
Ik heb de tv al een restart mode gedaan, door middel van de stroom er af te halen, 60 seconden het knopje in te drukken en de stroom er weer op te zetten. Dit helpt niet.
Ik heb de tv open gemaakt (foto). Wanneer ik de flatcable er uit haal gaat de tv aan en valt hij niet meer uit (foto). Ook is het twee keer knipperende stand-by lampje weg. Het probleem is wel dat ik alleen backlight zie en geen beeld.
Als ik de flatcable er weer in doe dan krijg ik weer hetzelfde probleem als eerst. Het ligt niet aan de backlight, die is gewoon in orde. Ik vermoed dus dat het aan het panel ligt, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of iemand die mij eventueel wilt helpen?
TV: Samsung UE43TU7000WXNN
Yup, scherm issues is wel bekend bij deze series.. Met wat gepriegel met een plakbandje kan je de banen isoleren, kijk eens op youTube..
de tu series hebben problemen met het scherm ( op marktplaats worden veel samsungs aangeboden met de zelfde problemen ) het maakt schijnbaar niet uit hoe groot de tv is , meestal openbaard zich dit probleem net na de garantie.
wat je nog kan proberen is de data signalen afplakken met een stukje tape , op joubuis staan genoeg filmpjes hier over .
van het weekend hier ook een 70 inch (ue70TU7020W) gehad met de zelfde problemen bij mij is het helaas niet gelukt , het paneel was al te ver heen .
houd er wel rekening mee dat dit een tijdelijke oplossing is , uit eindelijk zal het hele paneel dienst weigeren .
er zijn zoveel mensen die het zelfde probleem hebben , dat ik het vreemd vind dat de consumenten bond hier niet mee bezig is , tv gaan altijd net na de garantie kapot, en met allemaal het zelfde euvel .
bij onkyo hebben ze een terug roep actie gehad jaren geleden vanwege een defecte dsp chip , je zou hier mee ook zoiets verwachten .
[Bericht gewijzigd door klaasy op (22%)]
jerome
Golden Member
Nu zeg je daar wat "de consumentenbond"! In BE is dat "test aankoop". De gasten hebben zelfs geen mail adres! Mij kan je niet wijsmaken dat die geen inkomsten hebben van fabrikanten die in de bloemetjes worden gezet. Door diverse fora te lezen zouden ze veel objecter kunnen zijn. Niemand met gezond verstand kan erbij hoe ze een toestel kunnen beoordelen door dat X aantal keer te testen en te vergelijken concurerende toestellen. De problemen ontstaan, zoals gezegd, bijna altijd buiten de garantieperiode.
Op 14 november 2023 19:04:25 schreef smd:
Yup, scherm issues is wel bekend bij deze series.. Met wat gepriegel met een plakbandje kan je de banen isoleren, kijk eens op youTube..
Al geprobeerd, levert niks op.
Op 14 november 2023 20:23:09 schreef Mwiskas:
[...]Al geprobeerd, levert niks op.
grote kans dat het scherm tever heen is of dat als gevolg van het defect ook de moederbord is gaan hemelen