Philips PerfectCare Elite - type GC 9622 stopt met stomen na 2 minuten

Ik heb hier een strijkbout / strijkmachine Philips PerfectCare Elite - type GC9622/20/BI ( GC 9622/20/BI ) ter reparatie. Hij lijkt te werken, maar na twee minuten stopt hij met stomen, alle lampjes blijven gewoon branden, verder geen meldingen.
Na enkele minuten hoor je wel een keer de pomp, een thermische schakeling en een zacht gebrom, maar stomen doet hij niet meer.
Om te beginnen had ik de procedure gevolgd om de zool te ontkalken. Hierbij moet je drie minuten over een doek heen en weer bewegen. Deze tijd maakt hij niet vol. Behalve heet water, kwam er ook een klein beetje stoom uit. Van de 900 ml gedestileerd water bleef er ruim 700 ml in de (stoom)tank zitten.
Vervolgens stoomt hij niet meer totdat hij helemaal is afgekoeld, waarna je, na het opwarmen, weer twee minuten kunt strijken.
Aan het binnenwerk is niets bijzonders te zien, geen vervormde, verbrande of gesmolten delen, printplaat ziet er keurig uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?

In 99% vd gevallen de stoomklep. Meet als ze "dood" is de weerstand (paar kilo ohm) of de spanning als je op de stoomknop duwt.(De grote zwarte klomp)

In de andere gevallen: mkt, microswitch in het handvat of gewoon de draad daar los, de mobotube (beweeg eens met de stoomkabel)

Mee eens, klep raakt de wikkeling door de enorme temperatuur "open" qua weerstand

Dag heren, bedankt voor jullie reactie.
Met 'dood' bedoel je koud/in rust, neem ik aan.
Dit was voordat ik de spanning over de stoomklep ging meten iets van 1.26 kilo Ohm.
Tijdens het opwarmen was de spanning over de stoom klep van -0,1 tot +0,1 V (meter op stand 200V).
Tijdens het strijken was dit -0,3 tot +0,3 V (meter op stand 200V). Omdat de spanning niet te hoog was, op de printplaat stond ergens iets van 30V, de meter op stand 20V gezet, toen waarden gemeten van -0,87 tot +1,05 V. De meter loopt constant 'heen en weer', geen enkel constant moment. Na een minuut of twee stopt de stoom. Het apparaat reageert dan nog wel op de stoomknop (je hoort iets schakelen in de basisunit, maar geen krijgt stoom). Na enkele minuten is dit ook niet meer, een paar minuten later weer wel, een paar minuten later weer niet. De stoom doet gewoon helemaal niets meer. Achteraf de weerstand van de stoomklep weer gemeten, deze was oneindig. En een dag later nog steeds.
MKT is een condensator? Hoe meet ik deze?
Microswitch in het handvat lijkt niet de oorzaak. Als ik de monotube beweeg geeft dit geen reacties.
Kan ik ervan uitgaan dat de stoomklep overleden is of kan het nog steeds de MKT zijn of ook?

Meet je op AC stand of DC?? Het is namelijk geen DC op de klep!!

met dood bedoel ik op het moment dat de stoom ophoud en er iets defect is. Ik lees dat de spoel dan oneindig is. Dan is dus de spoel stuk. Meestal komt dit terug goed als het toestel afgekoeld is. Ik lees dat het nu helemaal gedaan is ermee?

Bij dit model moet de niveaumeting eerst verwijderd worden alvorens je het elektroventiel kunt vervangen. Het origineel dikke model bestaat niet meer en de vervanger is kleiner...als ik het me correct herinner. Je zou kunnen opteren om enkel de spoel te vervangen. Maar dan moet je letten op de maximum temperatuur (140gr?) En op stoomlekkages onder de spoel. Dit is dikwijls de oorzaak vh euvel waardoor enkel de spoen vervangen maar een beperkte oplossing biedt.

Je metingen zijn niet dat. Ik hoop dat je mechanische skills beter zijn als je vervanging overweegt. Je hebt speciale loctite nodig om op de schroefdraad vd stoomklepnippel te doen.

[Bericht gewijzigd door EricN op (12%)]

Oeps, val ik mooi door de mand ;)
Mechaniek en elektriek geen probleem, elektronica is niet echt m'n ding.
Duidelijk m'n grens bereikt |:(
Ik heb hem weer dicht geschroefd en teruggebracht.
Toch bedankt voor de support mannen! _/-\o_

Oei. Maar er komt geen electronica bij te pas. Gewoon ACV meten (mogen we punten geven?) en ohm. De rest is mechanica.

Ietsje te snel opgegeven, ik denk dat die meting niet al te ingewikkeld is EricN..

Heb het nog even overlegd, maar Bol heeft het al opgelost.
Nogmaals dank voor de assistentie.