Gevinden op straat , was al auto overeen gereden.

Hoe werkt dit, zit 3,7V batterij in en microfoon

ZIE FOTO.

Is een rotje. Pas maar op.
;)

Soort van electrische sigaret inderdaad.
Tegenwoordig zie je ze vaak liggen overal.

De batterij is oplaadbaar maar een laad-circuit ontbreekt. Dus batterij leeg is nieuwe kopen.
Er zit ook een verwarmings elementje in die wat aroma verdampt.

Bedankt,
Weet je ook waar microfoon voor dient?

EHL

microfoon wordt als een zuigdetector gebruikt: als iemand aan de e-sigaret zuigt, wordt de verwarming ingeschakeld en verdampt er een goedje wat je naar mijn mening beter maar niet opzuigt ;-)

Miljoenen worden overal op straat en in de natuur weggegooid. Allemaal heel aanlokkelijk gemaakt om de jeugd verslaafd te maken.

Van mij mag dat per direct verboden worden.

Mee eens , deze keurig afgevoerd in batterij afval

Big Clive heeft een stukje gemaakt over die cellen, ze lijken nog best bruikbaar.

Ik raap wel fiets-boetepreventielampjes op, maar e-sigaretten heb ik nog niet als zodanig herkend (en vind ik eerlijk gezegd een beetje vies.)

Op 1 december 2023 15:53:33 schreef Hoeben:
Miljoenen worden overal op straat en in de natuur weggegooid. Allemaal heel aanlokkelijk gemaakt om de jeugd verslaafd te maken.

Tsja. Op zich mee eens, maar als ze netjes herlaadbaar waren en er zou een variant zonder / minder nicotine zijn, dan is het misschien een goede stopen-met-roken methode. (maar nu is het een starten-met-roken methode... Dus dan algemene verkoop verbieden maar wel via een apotheek ofzo? En sowiso: Hoe moeilijk is het om zo'n ding in de ouweapparatenbak te mikken ipv op straat?)

Sowiso: geen teer, geen cadmium en andere zware metalen, geen schimmels, geen koolmonoxide en andere verbrandingsproducten - wat dat betreft lijkt dampen me minder ongezond dan roken.

Maargoed, ik rook niet en ik damp niet. Ik heb wel eens voorgenomen een roker te vragen of 'ie de teer, zware metalen, en koolmonoxide ook 'nodig heeft' en of 'ie anders voor de nicotine ook met kauwgom om tabletjes of pleisters uitkan, maar ik geloof dat ik daar uit sociale afwegingen van heb afgezien. (Zoniet, en u bent die roker, dan mijn excuses)

Qua verslaafd maken meen ik ergens gelezen te hebben dat de nicotine in e-sigaretten chemisch bewerkt is om sneller opgenomen te worden (en dus lekkerder/verslavender te zijn), wat het 'stoppen met roken' weer tegenspreekt. Maar daar kan ik nu geen bron voor vinden. Wat ik me herinner: Journalist (of columnist of schrijver oid.) die zelf een tabaksplant had, dat oprookte, en goor vond, en uitgezocht heeft waarom 'ie winkel-tabak wel lustte en er achter gekomen was dat dat bewerkt is (en e-sigaretten nog verder bewerkt zijn). Iets met een extra methylgroepje ofzo. Ik weet het niet meer. Het is ook gruwelijk offtopic.

Zoals eerder gezegd hier, ja maar pas op die ontploffen soms gewoon bij gebruik. Laatst ook in nieuws, ding ontplofte in zijn broekzak. En zeer milieu onvriendelijk, wegwerp.

Het zijn een soort rotjes dus. :)

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (10%)]

Hoe moeilijk is het om zo'n ding in de ouweapparatenbak te mikken ipv op straat?)

Zijn de zelfde figuren die hun auto-asbak-inhoud uit het raam op straat gooien.

[Bericht gewijzigd door fred101 op (38%)]

Of gewoon effe de deur lichtjes openen aan de lichten terwijl ze wachten, en dan de asbak onderaan onopvallend legen. Viezeriken... :r

Op 1 december 2023 17:50:09 schreef Lucky Luke:
Wat ik me herinner: Journalist (of columnist of schrijver oid.) die zelf een tabaksplant had, dat oprookte, en goor vond.

Tja, eigen teelt. Daar moesten wij het in de oorlog mee doen. Vindt je het gek dat wij een hekel aan de Duitsers hadden. We waren blij dat de Amerikanen kwamen. Die hadden tenminste Lucky Strike.