Hallo,
Na het opstarten verschijnt telkens deze 'volumebalk' op mijn rechter monitor wat vervelend is omdat het midden in een tekst of beeld zit.
Bij de linker monitor wordt deze enkel zichtbaar als ik iets wijzig met de druktoetsen onderaan het scherm en daarna verdwijnt het.
Heeft er iemand een idee of dit een instelling is die kan veranderd worden of een technisch probleem?
Mvg/Geert

Blijft niet gewoon je "Volume +" knopje hangen waardoor hij denkt dat het volume omhoog gezet wordt?

Zet het volume eens op 50%, uit en weer aan? Gaat het volume omhoog?

Ik heb even beide monitors getest. Wanneer ik bij de linker het geluid wijzig, blijft het balkje staan tot ik de 'auto' toets indruk. Daarna verdwijnt het en het volume blijft wat ik gekozen heb.
Bij de rechter blijft het balkje staan na het indrukken van de 'auto' -toets en het volume keert steeds naar 100% terug, ook wanneer ik het naar 0% breng, keert het gewoon automatisch naar 100% terug.
Misschien moet ik eens Kontakt61 in de toetsen spuiten?

Misschien Kontakt WL of Tuner 600. Kontakt 61 zal ze smeren en dat is niet het probleem.

Gisterenavond heb ik toch nog even K61 rond de toets gespoten en de monitor zo vlak mogelijk gelegd en hel de nacht laten inwerken maar vanochtend was het probleem niet opgelost.
Integendeel want het balkje stond een hele tijd te schuiven van 0 naar 100% en weer naar 0 tot het gestopt is op 100%.
Ik zal eens proberen met 1 van de producten zoals Maarten aangaf en best de monitor openen en evtl. de toets uitbouwen.

Heb je al gecontroleerd of een rotte soldering van de drukknop de niet storing veroorzaakt?

Zal ik komend weekend eens proberen.

Als de knoppen op een los printje zitten is de beste test om het stekertje van het printje los te trekken. Dan moet het probleem weg zijn.

SM: https://www.manualslib.com/download/2333052/Philips-170b6cs-75.html

Zit dacht ik vol met sparkgaps die een lijntje naar 0V trekken als ze doorslaan.

Haal bedieningsprintje maar los, probleem is weg?? Dan alle knopjes vervangen op printje!!

Voorlopig nog geen tijd gehad om aan het scherm te werken (lek in dakgoot) :( en nog een paar andere klussen die voorrang hebben.
Wordt vervolgd...

Niet toevallig verschillende firmware in beide monitoren? (misschie moet je bij de ene wel op 'OK' drukken na instellen)