Ik heb een 5 meter ledstrip van Ali, 5V usb, met dimmertje in het snoer. Die heb ik in stukjes gemonteerd in onze wandkast. Dus per kastvak een stukje strip en achter de kast verbonden met gesoldeerde kabel etc. De strips met het begin en einde aangesloten aan de usb kabel. Tot zover werkt het perfect.

Graag wil ik de lampjes automatisch laten aan- en uitgaan op een x moment van de dag dmv een tijdschakelaar. Maar dat kan niet ivm het dimmertje. Want dimmertje is ook gelijk de aan-knop. Dus moet je altijd handmatig schakelen.

Ik kan de dimmer er tussenuit halen - maar dan brand de strip op volle kracht en dat is veel te fel. Heeft iemand een oplossing? (ik heb geen verstand van elektronica maar kan wel solderen ;) )

Een TC420 is daar geknipt voor... https://www.ledstripxl.nl/led-strip-tijd-controller-tc420.html
Helaas werkt die alleen met 'normale' ledstrips van 12-24 volt...

@rudig76, die kende is nog niet, maar is wel heel bijzonder. Leuk! Ik bedoel eigenlijk iets anders. De dimmer die nu in het snoer zit eruit - en de leds minder fel laten branden door er iets tussen te solderen? Zodat ze iets minder stroom krijgen? Of lager voltage?

Of is dat geen goed idee?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (5%)]

Dat kan ook, maar dan moet je wel wat meer info geven over je ledstrip.
Hoeveel volt, type, er zijn veel verschillende soorten.
Pas als je weet wat je hebt kun je naar een oplossing zoeken

@rudig76, dit heb ik:

Switchtype:touch switch
Lighting color:coldwhite/warm white
Color temperature:Warm white(2800K-3000K)/Coldwhite(6000K-6500K)
LED type:2835SMD
Length: 500CM/196.85IN
Voltage:5V

Deze strip lijkt niet digitaal aan te sturen. Dan moet je een dimmer zelf maken. Helaas is dat buiten mijn kennisgebied, wellicht dat anderen een oplossing weten.

Ooit voor een 12volt strip de motor regelaar van deze site gemaakt, maar die is 12 volt. Dus dat werkt niet in dit geval.