Logosoft 8.4 is uitgekomen met extra nieuwe functies. Één van de nieuwe functies is email versturen.

Ik heb deze geinstalleerd maar meeste is pas mogelijk als er een Logo aanhangt. Dus is even afwachten als de nieuwe modules beschikbaar zijn die op 0ba2 gaan eindegen. Op Siemens forums heeft men het over begin van het jaar maar dat is een ruim begrip.

Heeft Siemens net geintroduceerd dat je de firmware van de LOGO kan upaten!
kan dus niet bij de nieuwste versie.
Dus 8.3 updaten naar 8.4 kan niet.

Op 3 januari 2024 15:46:47 schreef Mixsage:
Ik heb deze geinstalleerd maar meeste is pas mogelijk als er een Logo aanhangt. Dus is even afwachten als de nieuwe modules beschikbaar zijn die op 0ba2 gaan eindegen. Op Siemens forums heeft men het over begin van het jaar maar dat is een ruim begrip.

Ik denk dat je abuis bent.
de uitbreidingen 0BA2 zijn er al verschillende jaren.
De BM LOGO zou zelf emeels kunnen versturen, daar heb je verder niets voor nodig! behalve een bedrade internetaansluiting.
Zou moeten kunnen, ik kan het nog niet testen.

Hallo Toeternietoe.

Ik ben evem naar het sSiemens Forum gegaan en daar zeggen ze letterlijk dit:
Nieuwe functies in de komende LOGO! 8.4.

Nieuwe functies van LOGO! 8.4 (6ED1052-xxx08-0BA2) apparaatserie

De volgende functies zijn nieuw voor LOGO! 6ED1052-xxx08-0BA2-apparaat:

• Verbetering van de Cloud IoT-verbinding

– Behalve AWS, LOGO! BM ondersteunt ook Azure- en Alibaba IoT Cloud-verbindingen en algemene MQTT-brokerverbindingen.

– U kunt een nieuw cloudgegevensformaat configureren en gebruiken dat wordt weergegeven als decimaal, anders dan het oude cloudgegevensformaat dat wordt weergegeven als binair.

• Variabele geheugenuitbreiding

– VX: het uitgebreide gebied van V-gebied, en heeft dezelfde geheugenfunctie als V-gebied;

– VR: het uitgebreide gebied om retentieve gegevens op te slaan, en het gedrag is hetzelfde met de remanentie van het functieblok. Wanneer u het schakelschema op de SD-kaart opslaat, worden de VR-gebiedswaarden in het schakelschema gesynchroniseerd met de geplaatste SD-kaart.

• BM verzendt e-mails

– LOGO! BM ondersteunt het verzenden van aangepaste e-mails naar corresponderende ontvangers bij triggergebeurtenissen na configuratie in LOGO!Soft Comfort.

– LOGO! Het BM-menu bevat "E-mail" op de pagina "Diagnostiek".

• Verbetering van de datalog

U kunt het datalogboek van de aangesloten BM controleren en uploaden naar de BM-webserver.

• BM zacht toetsenbord

LOGO! BM biedt een zacht toetsenbord (Pagina 75) dat u kunt gebruiken als u de bloknaam, de naam van het schakelprogramma of het programmawachtwoord wijzigt of overstapt van operator naar beheerder.

• LOGO! digitaal online naambord

U kunt de QR-code scannen op LOGO! BM gebruikt een slim mobiel apparaat om het digitale online naamplaatje van deze LOGO! apparaat, waar u alle benodigde informatie over dit apparaat kunt controleren, inclusief bestellen, technische documentatie, software-upgrades enzovoort.

• Ondersteuning voor micro SD-kaarten

Behalve micro SD-kaarten die het FAT32-bestandssysteemformaat ondersteunen, biedt LOGO! BM ondersteunt ook micro SD-kaarten die het exFAT-bestandssysteemformaat ondersteunen.

En dit staat in de SIOS van Siemens:

https://support.industry.siemens.com/cs/document/109826554/sales-relea…

Maar aan gezien het nog steeds een logo serie is had deze wel de code van 8.3 kunnen houden. Deden ze bij 8 tot 8.2 ook.

Voor de Email heb ik al wet wat gezien maar kan je deels ofline instellen. De rest moet online lijkt het wel. Dat vind ik dan wel jammer.

Zou het in de 8.4 LOGO's ook mogelijk zijn om variabelen groter dan Double Integer naar een network input te sturen? Of bedoelen ze dat weer niet met Variabel Memory Uitbreiding

Die mogelijkheid bestaat al in 8.3