Thorens TD126 advies, Roederstein elco's vervangen

Op woensdag 3 januari 2024 19:19:31 schreef RAAF12:
Klopt, maar ik was benieuwd of de vragensteller in gaat op de opmerking over de defecte elco's. Reageert het apparaat niet meer? Is het toerental nog wel constant? Wat scheelt de patient? Net zoals bij de dokter en niet eigenwijs gaan zeggen dat je een nieuwe knie wil.

Sorry voor mijn late reactie, druk druk, ik heb ze van panasonic binnen, en er was nog geen probleem, het betreft de regeling van de draaitafel en wil problemen voor zijn. er is tussen het schakelen van toerentallen wel een klein verloop maar dat is volgens mij af te regelen op de bijbehorende print potmeters (of hoe die dingen ook heten) de behuizing is idd gescheurd dus ik ga ze gewoon vervangen.

Ik heb inderdaad geen verstand van type's e.d wel dat ik op de capaciteit en voltage moet letten, verder geen last van een brom maar wel een aarde probleem als ik aan de arm van de tafel kom (geeft ook geluid) en heb daar een slechte armbedrading geconstateerd.(een kanaal met een slecht contact op de min, ik denk dat die dan een weg zoekt via de massa van de arm wat dan weer het slechte geluid verklaard)

P.S. was er al achter dat het geen keramische waren....

Op donderdag 4 januari 2024 19:29:01 schreef Arco:
[...]
Het lijken me meer kitresten... (op die plaats is de behuizing gewoon dicht)

Helaas, de behuizing is wel degelijk kapot, dat is echte op de foto niet goed te zien.

Al waren ze niet kapot, die dingen sneuvelen vroeg of laat (eerder vroeg bij deze krengen)

Als ik ze ergens tegenkom vervang ik ze standaard.

Ik ga ze ook allemaal vervangen, wat de afstand van de pootje betreft is er toch geen probleem? die zijn redelijk op maat te buigen of zie ik dat verkeerd?

Zo, alle roederstein elco's eruit en panasonic erin.
en even een duidelijke foto van de breuk.

sorry dubbel gepost.

[Bericht gewijzigd door Foob op (81%)]