Beste Forumleden, ik ben nieuw en net als jullie ooit een keer begonnen met openmaken van electronica. Doorgaans weet ik mijzelf te helpen door het internet af te struinen maar dit keer lukt dat niet. Dit keer is het project voor mij een stuk ingewikkelder. Ik heb klein scherm gekocht uit het verre oosten en het werkt opzich prima. Helaas tijdens het voeren van telefoongesprekken gaat het mis. De andere kant hoort een constant geluid (zoemend). Dus opzoek naar een externe microfoon en "gesoldeerd" maar het gezoom blijft helaas. Kunnen jullie met mij meedenken en hoe ik hier van af kan komen?

Ook al geprobeerd of dat gezoem er ook is bij niet draaiende motor. Niet ontstoorde alternators hebben de eigenschap om zoem op audio te genereren.

De DC/DC converter(s) van het scherm filteren en afschermen. Mogelijk vervuilt die troep je boardnet en/of straalt in op je handsfree set, (of hoort dat scherm bij die set ?).

Aan de andere kant zal het scherm ook niet automotive beveiligd en kan het te weinig afgeschermd zijn en geen ingang filtering hebben waardoor het overgevoelig is voor bv de dynamo of ontsteking.

Dit gezoom hoor ik ook thuis. Je kan dit ding via usb c aansluiten. Zie hier ook het scherm.

Solderen kunnen ze ook al niet meer in China. Ik zou deze 2 even hersolderen want dat zijn twee hele koude solderingen.

Over de rest kan ik weinig zeggen want ik heb geen idee hoe je via een monitor telefoneert. Stoort het ding op je gewone telefoon, op de handsfree set, op de stereo installatie etc Wat doet dat scherm. Dat soort goedkope dingen mist meestal elke vorm van afscherming of filtering. Duw het scherm eens in een metalen doos ofzo. Als het dan weg of veel minder is dan moet je het ding afschermen.

Ik denk niet dat dit zo gesoldeerd werd, als je goed kijkt naar de print kan je duidelijk zien dat dit al heel wat mishandelingen heeft ondergaan...

In plaats van een accu een supercap? Erg vreemd.