Vraag: kan iemand mij op weg helpen met het vinden/begrijpen van de type-aanduiding van Philips TV mainboards en voedingen?
Concreet: ik ben bezig met een 55PUS8503/12. Chassis: TPM18.1E_LA.
Mainboard aanduiding: 715G8465-M0D-B01-005T. Zie foto 1.
Als ik de documentatie nalees van (bijvoorbeeld) de Philips 55PUS7502/12 (Chassis: TPM17.1E_LA) dan lijkt daar hetzelfde mainboard in te zitten: 715G8465-M0D-B00-005T. Genoemde printen lijken als twee druppels water op elkaar maar zijn niet exact hetzelfde. De TVs hebben verschillende panelen/TCONs en daar zal het (o.a.) mee te maken hebben.
Maar kan iemand mij zeggen wat de logica is achter de type-aanduiding?
M0D? B01? 005T? Zegt elk van die groepen iets over een bepaald deel van (de functionaliteit) van een toestel?
N.B. in de service-docs wordt alleen gesproken over "715G8465". Wat de indruk wekt dat het identieke boards zijn maar dat is dus niet het geval. Wie oh wie kan zijn licht hierover laten schijnen?

Die nummers/letters hebben onder andere te maken met ontwerp en productielijnen.

Die 715G8465 is hetzelfde omdat de principes hetzelfde zijn maar als je verder kijkt in de service manual dan zie dat er grote verschillen kunnen zijn, soms zie je dingen in een service manual staan en als je die gaat zoeken op de print dan vindt je die niet. Het beste is om het juiste 9965 nummer te zoeken dan heb je ook geen problemen met de setoptie etc.

Het 9965 codenummer is bij Philips (TPVision) onderscheidend. Als je andere toestellen van TPV hebt, en in het algemeen, is het nummer op de sticker of een eventuele opdruk leidend. Het 715G nummer en/of andere nummers in de silkscreen van een print slaan op de kale print.