Philips HD5414 koffiemachine defecte MKT condensator?

Vandaag bij het repaircafe een bezoeker gehad met een Philips koffiemachine, apparaat ging helemaal niet meer aan.
Mijn eerste verdachte was de MKT condensator, die 186nF aangaf en een ESR van 3.5ohm.

Nu denk ik dat het typenummer B3293 is, 470nF.

Klopt deze aanname dat deze afwijking kan zorgen voor het niet starten van het apparaat?

En zo ja, klopt de 470nF? We hebben ze helaas niet op voorraad en omdat dit wel vaker voorbij komt leek het mij handig er een paar te bestellen (als dit de goede is :-) )

Senseosyndroom waardig voorval. Dus idd mkt al zeker een kanshebber.

Ik denk dat de waarde niet bovenop staat maar op de zijkant. 470n is wel een veel voorkomende waarde.

De waarde staat niet op de bovenkant, maar op de zijkant. Ik heb VD week weer eens een Senseo met ellende gehad ( naaktslak ingekropen en was gecremeerd met stuk printje mee) maar daar zat een 390 nF in, en was nog 370, dus OK

Dank voor de hulp!

Zijkanten en onderop staat niets, echt alleen de bovenkant zoals op de foto te zien is.
Misschien inderdaad een goed idee om meteen wat andere waardes te bestellen.

186 is veel te weinig voor eender welke waarde die ooit gebruikt is maar bovenaan staat niet wat we zoeken. Ik zou toch aanraden de grote zijvlakken nog eens grondiger te bekijken. Soms echt is een bepaalde lichtreflectie hoek te zien.

De u18 zou de waarde moeten zijn, dus 180nF...

Arco, je hebt gelijk. Het blijkt 0,18uF. Als ik de andere foto bekijk is hij maar zo groot als het relais-tje. De grootte van een 180nF dus. Mijn vorige commentaren mogen de prullemand in.

Dan zal het meten zijn of er spanning staat op de elco's en of de druktoets nog (elektrisch)werkt.

[Bericht gewijzigd door EricN op (21%)]

back to the drawing board dus, want dan is hij spot-on kwa waarde...

Als het relais niet aantrekt is waarschijnlijk een van deze defect: relais, switch, of veiligheidsweerstand.

Zener in sluiting...

Overigens gaan die blauwe veel minder vaak stuk.

Veiligheidsweerstand is in orde, relais/switch/zener zal ik eens gaan bekijken.

Ik dacht hier nog even te laten weten wat het probleem nou was; om te beginnen was het machine HD5414, niet de HD5413.
Het probleem was de switch (S2 op bovenstaande foto), die hoorde je nog wel klikken maar maakte geen contact. Met kortsluiten van de 2 contact punten schakelde de machine wel in.
Aangezien hij nog wel klikte bij indrukken en een vervangende schakelaar niet voor handen was, heb ik er 2 druppels contactspray in laten lopen. Dat bleek (in ieder geval voorlopig) de oplossing. Machine werkt weer! Bedankt voor het meedenken allemaal!