Hoi, ik ben al enkele dagen bezig met een fiets aan de praat te krijgen, vele filmpjes en onderwerpen gekeken maar kom mijn probleem nergens tegen….of ik gebruik de verkeerde zoek opdrachten O-)

Het probleem zit hem in de aandrijving, meestal werkt hij niet goed, laat zeggen van de 10 doet hij het 2 keer goed.
Ik heb hem ophoog staan, iedere keer dat ik trap hoor ik de motor wel in het voorwiel, dus de pas-sensor werkt naar mijn idee goed.
Maar meestal is het ….. hoe moet ik het zeggen dat hij vrijloopt, hoor de motor wel draaien maar het wiel gaat niet draaien.
Ik ben maar een leek in dit soort dingen ik kloot meestal maar wat aan tot het werkt…..ofniet :)
Maar hier loop ik vast en kan er ook niets over vinden?
Iemand die me een richting kan geven?

bij voorbaat dank

Als je ook hebt gezocht zonder merk en type fiets, motor, eventueel besturingsunit ga je weinig zinnigs vinden en ook op een forum weinig terzake antwoorden krijgen.

Aanvulling: Het zou een defecte kabel naar de motor kunnen zijn, een defecte sensor in de motor, een defecte motor, een defecte besturing of zoals hieronder al terecht staat: iets mechanisch. Als de motor echt draait (en niet alleen trilt of geluid maakt) en het wiel niet, dan is dat eigenlijk de enige mogelijkheid.
Maar zoals gezegd, veel specifieker gaat het advies niet worden als niemand weet waar het precies over gaat. Dus merk, type, of zelfs eventueel wat foto's.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (59%)]

Lijkt haast iets mechanisch.
Naaf openen en gewoon kijken wat er mis is.

eentje met 3 draden? dan werkt die zonder hall sensoren en hangt het er vanaf waar die staat om zijn richting te bepalen.
dan zou ik het probleem vermoeden in controller.

heb je meer draden, is er misschien eentje kapot of gewisseld (hall sensor en motorwikkeling moeten overeenkomen). hall sensor kapot kan ook.

een universele controller heb je op ali al voor een 35-40€. daar kan je al de bekabeling, display en controller mee uitsluiten.