Beste lezers,
Ik wil in siemens logo soft een ingang inverteren.
(zie foto)
Het gaat om ingang I10,
Ik dacht dit te doen door er een not functie tussen te plaatsen, deze wil echter niet verbonden worden (incompatibele connector)
Wie heeft een tip voor mij hoe dit te doen.

Op dinsdag 20 februari 2024 08:44:42 schreef jamesB:
Ik wil in siemens logo soft een ingang inverteren.

Moet alles wat achter I10 zit geïnverteerd worden? Of bijvoorbeeld een gedeelte achter I10?

Ik denk dat je iets fout doet, het gaat gewoon.

Je moet natuurlijk voor je de uitgang van de NOT ergens vastmaakt eerst het oude touwtje wissen.

Gemakkelijker is het vaak om een ingangspoort te inverteren (rechtsklik en "invert connector"):

wat aanvullende info
op de ingang zit een vlotter,
nu hebben we nieuwe vlotters gekregen
deze schakelen precies andersom nc/no
makkelijkste lijkt mij ook om de ingang te inverteren, maar rechtsklik en invert connector staat er niet bij mij bij?
ligt dit aan de software versie van logo?

Een ingang inverteren zoals jij wilt kan niet in LOGOSoft.
Je zult een NOT er tussen moeten maken, maar dan moet je wel alle “draadjes” die nu aan de ingang zitten, aan de uitgang van de NOT moeten verslepen.

Zie bovenstaande van GJ

En als je een ingang en een uitgang over hebt...
Doe de vlotter op een vrij ingang, bv I8, dan I8 via een NOT block naar een vrije uitgang, bv Q4, en dan een echt draadje van Q4 naar I1
Vergeet niet de andere kant van Q4 te bedraden.
Natuurlijk een kul oplossing......maar het kan.

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (37%)]

Bedenk wel dat je nu ook het een en ander functioneel aan het veranderen bent. Hoe reageert het ding nu bij draadbreuk of defecte vlotter (arbeids-/ruststroomprincipe)

Ik heb geen idee hoe 'spannend' het ding is, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Gj bedoeld overigens niet de ingang inverteren (want dat gaat niet zoals je al opgemerkt had) maar de ingang van ieder poortje waar die lijn naartoe gaat.

[Bericht gewijzigd door Sine op (23%)]

Ja precies, je moet de ingang gewoon kunnen inverteren. Maar je zal wel je programma aan moeten passen. Ik kan geen voorbeeld maken, heb geen Logo-Soft hier.

Kun je niet beter het zelfde type vloters nemen, of zijn die er niet meer?

Op jouw ingang zit een flink aantal touwtjes. Die moet je allemaal overzetten naar die NOT poort. Dat is minstens 5 minuten werk. Maar het is dus wel te doen.

Bedankt allemaal hier kan wat mee.!!
Zelfde vlotter is het makkelijkste natuurlijk, helemaal eens.
Het is niet zo spannend apparaat.
Het gaat om een desinfectie sluis voor handen en borstels voor de schoenen.
Ze gaan naar een andere leverancier voor het desinfectie middel. In deze jerrycans passen de oude vlotters niet in vandaar.
Ik zal laten weten of het gelukt is.

Het is allemaal gelukt.
Op beide manier geprobeerd door op de blokken de boel om te draaien en ook door alle lijntjes naar het not blok te slepen.
Iedereen bedankt voor de hulp.