Ik heb een merkloze wifi camera systeem met recorder.
Probleem is de camera's worden slecht een paar jaar oud zou ik de kunnen vervangen door een ander merk wifi camera?

Mmm ja, dan zal je toch echt aan de slag moeten om te zien hoe de camera's en die recorder zijn geconfigureerd.

Met wat geluk hebben ze het 'open' gehouden zodat je andere camera's eenvoudig kan toevoegen. Het kan ook helemaal dichtgetimmerd zijn zodat je bijna onmogelijk camera's (van een ander merk) kan toevoegen.

Je kan bijna niets vervelenders merkloos kopen dan zo'n systeem. De kans is groot dat één van de componenten kapot gaat of dat je wil uitbreiden is aannemelijk en in tegenstelling tot bijvoorbeeld een radiootje, fiets of keukenapparaat zitten die camera's overal geschroeft, weggewerkt, moet eigenlijk altijd werken etcetera.

Misschien is het nu een mooi moment om iets te zoeken waar je wel flexibel kan uitbreiden, vervangen en sowieso niet elke paar jaar cameras hoeft te vervangen.

Ok bedankt voor uw uitleg ,ik heb maar een paar nieuwe losse lensjes gekocht.Veder werken ze prima maar de lens is troebel.

Meestal is dat niet de lens maar de ccd chip die slecht wordt bij die goedkope dingen.

Het zit hem in dit geval in het lensje,lijkt op een waas is niet helder meer wat mistig zeg maar.Ik heb er 2 vervangen toe der tijd en dat werk nog goed...

Als je het daar mee op kan lossen is het toch prima?

Op dinsdag 20 februari 2024 20:54:20 schreef webhenky:
Het zit hem in dit geval in het lensje,lijkt op een waas is niet helder meer wat mistig zeg maar.Ik heb er 2 vervangen toe der tijd en dat werk nog goed...

Veeg teken, waarschijnlijk kunststof 'lens'...

Zal er eens een foto van maken binnekort.