Zo, dat is een duur ding, volgens Victor kost hij 82,= dollar. Daar kun je en hele mooie oude AVO voor kopen. Maar het zal wel een fake Victor zijn, die zijn iets van 10 euro)

Ja, 82 dollar heb ik er niet voor betaald...

Bij conrad destijds iets in de richting van 15 euro, deze ongevee 12 euro.

ik heb 3 panelen van 24x15cm op mijn ligfiets zitten, om een 12V accu op te laden.
in de zomer kan ik tijdens 8uur op het werk in de zon staan, net genoeg opladen om mijn ledlamp smorgens 1uur en savonds 1uur te laden branden.
in de lente/herste moet ik elke 2weken zeker de accu bijladen.
in de winter zijn de batterijen elke 3dagen leeg (12V 5Ah).
ik kan dus op 8uur niet genoeg opwekken wat op 2uur aan ledverlichting is opgebruikt

zo een draagbare powerbank met zonnecel erop heb ik ook. als je die in de zon legt voor het zonnepaneel, dan OVERHIT de accu.

zo een grotere powerbank heb ik ook, zullen een 8tal 18650 in zitten, dus 10 000mAh is goed haalbaar.
die zonnepanelen.... met dat formaat verwacht ik toch een 5V 500mA dat je daar minstens moet kunnen uithalen.
ik heb kleinere panelen die meer doen
https://www.circuitsonline.net/forum/view/137685

Was mijn verwachting ook dat in goede volle zon er 500mA uit moet komen.
We gaan het in de zomer zien. Afgelopen vakantie met vier personen hadden we net genoeg voor 4 beperkt gebruikte mobieltjes aan accu met ingebouwde zonnepaneel.
Het paneel met 5 zonnepanelen zou dus zeker voldoende moeten zijn (bij gelijke zon) we gaan het meemaken. Goed om de kids te leren zuinig te zijn met stroomverbruik.

Je hebt enorme verschillen in opbrengst tussen de verschillende soorten/type panelen. Het ios niet alleen het oppervlak. Ik heb op mijn ene boot een paneel wat ongeveer de helft in grote is tov die op mijn andere boot. Dat kleinere paneel levert net zoveel als 1 van die veel grotere.

Gewoon meten, dan weet je wat hij doet.

Op zondag 10 maart 2024 15:50:11 schreef fred101:
Zo, dat is een duur ding, volgens Victor kost hij 82,= dollar. Daar kun je en hele mooie oude AVO voor kopen. Maar het zal wel een fake Victor zijn, die zijn iets van 10 euro)

Nog even gekeken - bij afname van 100 stuks zijn ze $9,99 per stuk :)