Goede morgen beste Techneuten .Nu heb ik een vraag .Mijn weerstation .Alecto WS-4800. Geeft al een hele tijd 99 procent vochtigheid aan . Nu heb ik het boekje erbij .En dat onderhoud gedaan .Maar werkt nog niet Alles werkt buiten na binnen .Behalve die vochtigheid meter niet .En zie je dat antenne symbooltje om de zoveel tijd knipperen .Net of kan hij die sensor niet vinden .En de rest dus wel? Zou dan die sensor defect zijn . mvg Auke
Vochtigheid sensoren gaat vaak defect, zeker als die buiten is opgesteld. Meestal een DHT11 of DHT22 die bij AliExpress als losse sensor ! te kopen zijn,
Goede avond Flash2b .Ik heb die sensor gevonden .Kan je die dan in voetje steken .of moet je dat solderen ,En heel dat buiten Weer station demonteren?mvg Auke
Goede morgen Allemaal .Ik heb er nog geen nieuwe Sensor in gezet .Maar de laatste dagen geeft hij rond 15.30 tot 17,30 Wel de vochtigheids aan Buiten ? Dat is zeer apart .mvg zie foto van gist
Het kan ook zijn dat de sensor vuil is. Misschien met perslucht te fixen ?
Meestal alleen het plastic blokje vervangen, het is op de print van je weerstation gesoldeerd.
.Dan ga ik pers lucht nog eens proberen had dat kleine plastic rooster er al af gehaald en zag dat hij vast gesoldeerd zat .Verder wilde ik hem niet slopen .Hij zit mooi hoog in een Mast .En die kan wel makkelijk met lier
laten zakken .Dan de compressor er op hi .Hij werkt nu ook nog trouwens . mvg
Goede morgen .Ik weet dat er sinds afgelopen Maart .Niet meer gepost is .Maar ik heb nu een WS-4700 donor erbij kunnen vinden met exact het zelfde probleem .Dacht als het mis gaat dan heb ik pech .het is precies dezelfde als de WS-4800 .Na alles te demonteren kon ik bij de printplaat .En zag de 4 dunne draadjes die na de Sensor gaan .Wat is dat er moeilijk er uit te krijgen .De orginele temp& vocht sensor is veel kleiner dan de DHT 22./AM2302 die ik nu net binnen kreeg.Nu heb ik even 4 kleine verbinding draadjes naar de print zijn de onderste 4 !En de vervanger meet van 3-4 kortsluiting .In de specificatie stond ook dat de 3,e niet werd gebruikt en de 3-5 volt is dan de 1,e pen .Maar als ik het aan sluit komt helemaal niks op het display van temp en vocht ? Hier 2 foto,s erbij .Maar als de 3,e pen niet gebruikt wordt .Maar dan hou ik een ongebruikte soldering over op de print plaat .En als ik alle 4 draden er op zet geeft ook niks.Op de print is de onderste soldering punt de min de 2,e de 3-5 volt ? Als ik de draden van data om wissel met die andere draad ja dan valt alles weg op de buiten uinit wind kracht -wind richting opgeblaasd die losse sensor hij reageerd wel die weerstand als je die af koeld of verwarmd Hoge temp lage weerstand .mvg