Dag beste mede forumleden.

Een kwestie met een regel IC in een schakelende voeding (SMPS), zoals aan te treffen in o.a. Pioneer N-P01, XMH72, XMH82.
Dat IC gaat nog wel eens kapot heb ik inmiddels begrepen, is ook al eens in deze rubrieken voorbij gekomen. (https://www.circuitsonline.net/forum/view/160468)

Ik heb zo’n N-P01 waarin dat IC, een Infineon ICE3BR0665J, bezweken is.
Aan de uitgaande zijden waren tevens de Schottky diodes 0Ω (nul ohm) weerstand in beide richtingen èn de bijbehorende elcos vertoonden bolle koppen..
Het N-P01 schema/service manual heb ik gevonden bij elektrotanya.

Mijn idee: verse elcos van een hogere toelaatbare spanning en minstens 105ºC type en, uiteraard, een verse ICE3BR0665J.

Mijn vraag aan deze rubriek: waar haal ik zo’n ICE3BR0665J vandaan?.
Ik kan die nergens vinden in de één stuks verkoop. Ja, in de 5000 stuks munitieband, plenty en dan ‘gaan’ die dingen voor minder dan 50 cent per stuk, maar wat moet ik dan met die overige 4999 stuks…?

Met vriendelijke groet,
MaccerZuid

Mouser?
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Infineon-Technologies/ICE3BR0665J?…

[Bericht gewijzigd door revado op (88%)]

Oh ja? Verkoopt Mouser enkel stuks aan particulieren? Da's nieuw voor mij....

Ja, kijk maar op de site.

Bij Mouser zijn kleine orders niet rendabel... (20 euro verzendkosten voor een 3 euro onderdeeltje... ;) )

Op woensdag 20 maart 2024 17:41:03 schreef Arco:
Bij Mouser zijn kleine orders niet rendabel... (20 euro verzendkosten voor een 3 euro onderdeeltje... ;) )

Dat is ook weer waar.
Dan moet je wel een combinatieorder hebben met meer spul inderdaad.

Op woensdag 20 maart 2024 17:25:46 schreef MaccerZuid:
Oh ja? Verkoopt Mouser enkel stuks aan particulieren? Da's nieuw voor mij....

Laat het even weten voor komend weekend: ik moet nog bestellen en dan kan er wel wat bij.

Dank voor al uw reacties tot zover.
Aan weardguy: dank voor uw aanbod mee te mogen liften op een bestelling bij Mouser.
Gaat nog even niet door, een volgende keer wellicht wel.

Had eventueel ook 3 stuks schottky gelijkricht dioden 200V/5A erbij willen hebben, maar die heeft Mouser niet.

Ik zoek verder.

Op donderdag 21 maart 2024 19:08:02 schreef MaccerZuid:
Had eventueel ook 3 stuks schottky gelijkricht dioden 200V/5A erbij willen hebben, maar die heeft Mouser niet.

Hoezo niet?
https://nl.mouser.com/c/semiconductors/discrete-semiconductors/diodes-…

Tja, kijk, u heeft volkomen gelijk...
De Mouser site is voor mij nogal verwarrend, ik kom nooit uit bij wat ik zoek, letterlijk.
Type de naam of nummer in van wat ik zoek in het zoekveld/trefwoord en kom dan altijd uit bij wat anders dan ik zoek. Probeer ik dat met dezelfde termen een tweede keer komt er, bij mij toch, een andere verzameling in beeld 't Zal wel aan mij liggen.
Ik typte in: schottky rectifier 200V/5A en dat leverde op: een stuk of tien hits die nog niet in de buurt kwamen van wat ik in typte.

Oef.

Ik toetste in Google 'Schottky 5A 200V' in en de eerste link was Mouser...

Op donderdag 21 maart 2024 21:27:39 schreef Arco:
Ik toetste in Google 'Schottky 5A 200V' in en de eerste link was Mouser...

Ja, zo werkt dat voor jou, omdat jij minstens 1 keer per week op Mouser komt.
Maar voor iemand die dat niet doet, staat de link naar Mouser pas op pagina 27

Op vrijdag 22 maart 2024 12:34:52 schreef LuckyStrike:
[...]
Ja, zo werkt dat voor jou, omdat jij minstens 1 keer per week op Mouser komt.
Maar voor iemand die dat niet doet, staat de link naar Mouser pas op pagina 27

Ik kom zelden (vrijwillig) op Mouser?

Op donderdag 21 maart 2024 21:23:02 schreef MaccerZuid:
Ik typte in: schottky rectifier 200V/5A en dat leverde op: een stuk of tien hits die nog niet in de buurt kwamen van wat ik in typte.

Een schuine streep (slash) herkent de zoekmachine niet.
Type in de zoekbalk gewoon Schottky diode en daarna kun je het filter instellen op 200V en 5A.
Je ziet dan 15 resultaten waarvan er 11 per stuk verkocht worden.

Bij 'zoeken' is minder info vaak beter... ;)

Op vrijdag 22 maart 2024 14:42:14 schreef Arco:
Bij 'zoeken' is minder info vaak beter... ;)

Inderdaad!
Als jij zoekt op 'Schottky diode 200V 5A' dan zitten er ook verkeerde resultaten tussen.

Ik zoek echt zelden via de zoekbalk op Mouser, maar dat hangt ook af van hetgeen wat je zoekt. Weet je de naam van een connector niet, dan wordt het al een stuk moeilijker zoeken en sommige connectoren hebben ze in zoveel varianten dat het schier onmogelijk is uit de resultaten dan nog het juiste te filteren.

Ik gebruik dan ook vrijwel altijd 'products' en kies dan de subcategorie, om dan verder uit te filteren in de verdere onderverdeling. Ook een stuk makkelijker om de honderdmiljoenmiljard parameters van sommige onderdelen te selecteren.

@ Arco: dat maakt nog steeds niet uit. Google heeft van jou een profiel en weet waarschijnlijk dat áls jij bepaalde zaken zou kopen, jij niet bij aliexpress of zo aanklopt, maar bij een gerenommeerde leverancier als Mouser. Daarom komt bij jou Mouser op pagina 1 van de resultaten. Maar bij bijna ieder ander mens zullen de resultaten er totaal anders uit zien. Google geeft geen relevante zoekresultaten weer, maar alleen die zaken waarvan zij denken te weten dat jij die wil zien, gebaseerd op jouw surfgedrag én hoeveel de eigenaar van de site betaald om hoger in de resultaten te komen.

@ Arco: dat maakt nog steeds niet uit. Google heeft van jou een profiel en weet waarschijnlijk dat áls jij bepaalde zaken zou kopen, jij niet bij aliexpress of zo aanklopt, maar bij een gerenommeerde leverancier als Mouser. Daarom komt bij jou Mouser op pagina 1 van de resultaten. Maar bij bijna ieder ander mens zullen de resultaten er totaal anders uit zien. Google geeft geen relevante zoekresultaten weer, maar alleen die zaken waarvan zij denken te weten dat jij die wil zien, gebaseerd op jouw surfgedrag én hoeveel de eigenaar van de site betaald om hoger in de resultaten te komen.

Zoals gezegd,

Ik kom bijna nooit op sites als Mouser of Digikey (daar heb ik een aversie tegen), juist wel op Ali (en Farnell/RS/TME).
Je verhaal klopt dus niet...

Oh jee, ik heb wat losgemaakt, geloof ik......

Een, waarschijnlijk niet 'de',(enige) reden waarom ik bij Mouser en soortgelijke sites, nogal wat moeite ondervind met het vinden waar ik naar zoek, komt wellicht omdat ik m'n browser op 'safe browsing' heb afgericht. Dat wil zeggen dat voor zover mogelijk, koekies, cache en geschiedenis NIET worden bewaard, en, ik heb er een adblocker op zitten.
Dat bij elkaar scheelt een hoop, zo goed al nul pop-ups, maar, ook vaak opnieuw je wachtwoord in moeten vullen. Dat mes snijdt dus aan twee kanten.

Met vriendelijke groet en dank voor alle meedenken.

Op zaterdag 23 maart 2024 04:11:13 schreef Arco:
Je verhaal klopt dus niet...

Maakt niet uit: Google profileert zeer grondig en denkt precies te weten wat JIJ wil zien. Je wordt vrijwel overal door ze gevolgd, dus er aan ontkomen is lastig zonder vergaande maatregelen aan je eigen kant. Godzijdank zitten ze daar dus bij jou ook wel eens naast. Beter is het gewoon een andere zoekmachine te gebruiken zodat ze niet nog wijzer worden dan ze al zijn.

Op zaterdag 23 maart 2024 17:23:20 schreef MaccerZuid:
Een, waarschijnlijk niet 'de',(enige) reden waarom ik bij Mouser en soortgelijke sites, nogal wat moeite ondervind met het vinden waar ik naar zoek, komt wellicht omdat ik m'n browser op 'safe browsing' heb afgericht. Dat wil zeggen dat voor zover mogelijk, koekies, cache en geschiedenis NIET worden bewaard, en, ik heb er een adblocker op zitten.

Ook mijn PC is gigantisch dichtgetimmerd, dus daar zit het 'm niet in. Het is zodanig dichtgetimmerd dat mensen die op mijn computer iets op willen zoeken of laten zien wat op hun eigen machine probleemloos gaat, op de mijne niet gaat omdat bepaalde zaken gewoon niet toegestaan worden.

Mocht je nog van het aanbod gebruik willen maken, dan kan dat nog, maar dan moet ik het wel vóór komende maandag weten.