Hallo
Ik heb hier een eerder oudere LCD philips 26PFL7532D met problemen:
Bij het inschakelen vertoont hij enkel zwarte horizontale balken die na een tijdje blauw met geel worden en na een half uur een normaal beeld geven.
Ik vermoedde droge elco's maar na overbruggen van de elco's op de voeding komt er geen verbetering. De spanningen zijn trouwens normaal. Ik veronderstel dat de fout zich in de main board voordoet. Daar staat enkel een elco die ik overbrugd heb zonder resultaat en een aantal kleine elco'tjes die ik nog niet verdacht heb. Is er iemand die ervaring heeft met deze fout of die suggesties heeft? In bijlage is er een foto die het scherm toont na 15min aan: het is al iets blauwer dan in het begin.
Bedankt voor suggesties
Camiel
Waarschijnlijk zit er een Chi Mei scherm in en die moest EEA aan spoortjes buitenom aangelegd worden..
Beste SMD
voor mij spreekt je chinees, kan dit eens nader verklaren? Het is wel zo dat na een half uur er normaal beeld is.
Bedankt voor de reply
Camiel
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Kan je eens een foto maken van de grote typesticker achterop? Daar stond in die tijd vaak ook het type panel op en dat bepaalt een beetje het foutzoeken.
Er is een bekende fout in panelen van een bepaald merk en type waarbij een interne connectie in de LCD plaat onbetrouwbaar wordt. Dat is te omzeilen met een paar draadjes.
Hallo
Bedankt maarten voor de verheldering.
Vind hierbij de foto van de sticker.
Beste dank
Groetjes Camiel
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het staat er niet direct op, maar aan de hand van bom-code HJ2 vermoed ik dat er een CMO V260B1-L03 LCD panel inzit. Ik zal eens zoeken of dat inderdaad het model is dat ik in gedachten had, of mogelijk weet smd het zo uit zijn hoofd.
Yup, dit is zo'n scherm.. Chi Mei Optronics oftewel CMO.. Ja dat klopt dat scherm pas na half uur de contacten iets beter geleiden en weer beeld geeft. enige 10 tallen met modificaties weer tot leven gewekt. Moet de modificatie ergens op harde schijf nog hebben, is al wat jaartjes geleden dat ik de laatste gedaan heb. heb zelfs nog een scherm staan geloof ik.
Die oplossing was voor het model 26PF3320/10 met een Quanta QD26HL02 REV:01. Daarbij moesten idd 2 extra draden gelegd worden. Die modificatie is dus niet voor de V260B1-L03 die in dit model gebruikt is.
maartenbakker
Golden Member
Daar schijnt wel iets met meer draden van tab naar tab voor te zijn, maar ik ben er ngo niet achter.